صفحه‌نمایش Optic AMOLED در وان‌پلاس 3 چیست؟

وان‌پلاس به تازگی پرچمدار جدید خود را روانه بازار کرده است؛ در بین تمامی ویژگی‌هایی که این گوشی هوشمند به آنها مجهز است، صفحه‌نمایش Optic AMOLED امکانی است که بیشتر به چشم می‌آید و با این حساب بر آن شدیم تا ببینیم منظور از این صفحه‌نمایش دقیقا چیست؟

0

گوشی‌های هوشمند پرچمدار همیشه مدعی امکانات جدید هستند،‌در این بین تبلیغات زیادی هم در خصوص این محصولات انجام می‌شود که گاهی اوقات شرکت‌های سازنده در تبلیغ‌های خود نسبت به امکانات گوشی زیاده روی می‌کنند. وان‌پلاس هم در گوشی پرچمدار جدید خود زیاد بر روی صفحه‌نمایش Optic AMOLED این گوشی مانور می‌دهد. اما از قرار معلوم این صفحه‌نمایش ویژگی خاصی ندارد و وان‌پلاس در این خصوص زیاده روی کرده است. جالب است بدانید صفحه‌نمایش Optic AMOLED چندان هم جدید نیست. در این بین وان‌پلاس تاکید زیادی دارد که صفحه‌نمایش Optic AMOLED امکانات بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

وان‌پلاس مدعی است این صفحه‌نمایش‌ اصلاح میزان گامای تصویر را به نحوی انجام می‌‌دهد که باعث افزایش زاویه دید صفحه‌نمایش گوشی خواهد شد، لایه دوگانه دوقطبی صفحه‌نمایش این گوشی نیز باعث می‌شود تا وضوح بیشتری را حتی در زیر نور مستقیم خورشید شاهد باشیم. از طرف دیگر گفته می‌شود که این صفحه‌نمایش میزان عمق بیشتری از نور سیاه و سفید را نمایش می‌دهد و باعث می‌شود تا رنگ‌ها طبیعی‌تر جلوه کنند.

OnePlus-3-3
در نگاه اول تمامی این ادعاهای تبلیغاتی جالب به نظر می‌رسد؛ اما به حرف نمی‌توان اکتفا کرد و باید این ادعاها را از نزدیک آزمایش کرد. وان پلاس ۳ چند روزی بیشتر نیست که معرفی شده و با این حساب نادیده و نشنیده نمی‌توان در خصوص صفحه‌نمایش Optic AMOLED که در این گوشی پرچمدار به خدمت گرفته شده است قضاوت کرد.

همان‌گونه که اشاره شد شرکت‌های سازنده گوشی‌های همراه گاهی اوقات در تبلیغات محصولات پرچمدار خود زیاده‌روی می‌کنند و این بار نیز ممکن است وان‌پلاس ۳ در خصوص صفحه‌نمایش Optic AMOLED اقراق کرده باشد. سامسونگ نیز در تبلیغات گوشی‌های تراز اول خود به صفحه‌نمایش Super AMOLED اشاره می‌کند. بد نیست بدانید این صفحه‌نمایش نسبت به صفحه‌نمایش‌های AMOLED تنها به لحاظ نحوه اتصال قسمت تاچ این صفحه‌نمایش به پنل گوشی تفاوت دارد. جالب اینجاست که تمامی صفحه‌‌نمایش‌هایی که سامسونگ در اختیار سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد نیز به صورت Super AMOLED طراحی شده‌اند؛ اما سامسونگ اجازه استفاده از عنوان Super را در کنار AMOLED به شرکت‌هایی که این صفحه‌نمایش‌ها را برای محصولات خود تهیه کرده‌اند نمی‌دهد. با این حساب محصولات زیادی در بازار یافت می‌شوند که صفحه‌نمایش آنها عملا Super AMOLED است اما بنا به دلیلی که ذکر شد تنها با عنوان AMOLED در بازار حضور دارند.

OnePlus-3-Camera
در زمینه صفحه‌نمایش Optic AMOLED هم از وان‌پلاس به عنوان مدعی این صفحه‌نمایش کسب اطلاع شده است. که وان‌پلاس این‌گونه پاسخ داده است:

به غیر از کالیبراسیون صفحه‌نمایش می‌توان دو ویژگی مهم دیگر را نیز برای این صفحه‌نمایش‌ها ذکر کرد، لایه دوگانه دوقطبی این صفحه‌نمایش باعث می‌شود صفحه‌نمایش گوشی هوشمند در روشنایی روز به راحتی دیده شود. گامای صفحه‌نمایش Optic AMOLED نیز اصلاح شده است تا رنگ‌ها با طیف طبیعی‌تری نمایش داده شود.

در مجموع باید برای قضاوت بیشتر در خصوص این صفحه‌نمایش به خدمت گرفته شده در وان‌پلاس ۳ تا زمان عرضه این گوشی صبر پیشه کرد تا با نگاهی دقیق بتوان قضاوت نهایی را در خصوص فناوری Optic AMOLED اظهار داشت.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.