دوربین جی 5 ال‌جی در رده پنجم بنچمارک DxOMark قرار گرفت

نتایج بنچمارک DxOMark حرف اول را در محک زدن کیفیت دوربین‌ گوشی‌های همراه هوشمند می‌زند و دوربین جی ۵ ال‌جی از این بنچمارک با کسب رده پنجم توانست سربلند بیرون بیاید.

1

ال‌جی در دو پرچمدار قبلی خود تمرکز زیادی بر روی دوربین این گوشی‌های هوشمند انجام داده بود؛ اما در جی ۵ داستان فرق می‌کند و ال‌جی تمام تمرکز خود را برای قابلیت‌های ماژولار این گوشی صرف کرده است. از قرار این امر باعث نشده تا دوربین جی ۵ ضعف زیادی داشته باشد و بنا به نتایج بنچمارک با دوربین همه فن حریفی طرف هستیم. بد نیست بدانید دوربین گوشی جی ۵ توانست در بنچمارک DxOMark امتیاز ۸۶ را کسب کند، این امتیاز به دلیل کیفیت بالای عکس‌های این دوربین و همچنین عملکرد متعادل فیلم‌برداری پرچمدار ال‌جی است. اکساب رتبه پنجم در بنچمارک DxOMark باعث می‌شود تا بیشتر روی دوربین جی ۵ حساب باز کرد، به این ترتیب ماژول دوربین CAM Plus جی ۵ نیز می‌تواند امکانات بیشتری را به دوربین این گوشی اضافه کند.

G5 Camera picture
لازم به ذکر است که دوربین گوشی‌های هوشمند نیز همانند سایر قسمت‌های گوشی این روزها پیشرفت زیادی داشته و بیشتر گوشی‌های هوشمند در روز و نور روشن عکس‌‌های خوبی می‌گیرند، دوربین ال‌جی جی ۵ نیز در این شرایط بسیار خوب عمل می‌کند. ناگفته نماند که در حین عکس‌برداری با کنتراست بسیار بالا، دوربین این گوشی عملکرد چندان دلچسبی ندارد.

اما در شرایط نور محیطی کم و داخل اتاق، دوربین جی ۵ بسیار خوب عمل می‌کند. به این ترتیب کاربر قادر است در اتاق و شرایطی که نور کمی در محیط مهیا است،‌رنگ و نور خوبی را در عکس‌های گرفته شده با جی ۵ شاهد باشد. در این بین به این نکته نیز باید اشاره کرد که با توجه به تمام فناوری‌های که در دوربین جی ۵ به خدمت گرفته شده است؛ باز هم در شرایط تاریک این دوربین ثبات تصویری ایده‌آلی ندارد.

G5 Camera Picture1
به لحاظ فیلم‌برداری هم دوربین جی ۵ ال‌جی عملکرد بسیار خوبی دارد و در شرایط فضای بیرون تعادل خوبی را در نوردهی انجام می‌دهد. در شرایط داخل و نور کم، دوربین ال‌جی برای فیلم‌برداری چندان عملکرد خوبی ندارد، به این ترتیب فیلم‌های گرفته شده با جی ۵ در شرایط نور تاریک محیط از کیفیت کمتری برخوردارند. در این بین ویژگی فوکوس خودکار دوربین جی ۵ در شرایط نور کم و زیاد بسیار سریع عمل می‌کند. تمامی این موارد دست به دست همدیگر داده‌اند تا دوربین ال‌جی جی ۵ برای عکاسی در رده ۸۸ در نتایج بنچمارک DxOMark قرار بگیرد.

این امتیاز باعث شده تا جی ۵ در کنار بزرگانی نظیر HTC 10 و گلکسی اس ۷ اج حضور داشته باشد. البته همان‌گونه که اشاره شد فیلم‌برداری دوربین این گوشی همانند عکس‌برداری آن عمل نمی‌کند و جی ۵ به لحاظ فیلم‌برداری از این وب‌سایت بنچمارک امتیاز ۸۲ را کسب کرده است. این امر باعث شده تا عکس‌برداری و فیلم‌برداری دوربین جی ۵ در مجموع امتیاز میانگین ۸۶ را برای پرچمدار ال‌جی به ارمغان بیاورد، به این ترتیب اگر بخواهیم از روی نتایج این بنچمارک در خصوص جی ۵ قضاوت کنیم، این گوشی در کنار HTC 10، گلکسی اس ۷ اج،‌گلکسی اس ۶ اج پلاس و اکسپریا زد ۵ قرار می‌گیرد.

slashgrear.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    HTC 10 va S7???????
    دوربین بزرگانی چون بالا؟
    خنده داره
    دوربیناشون افتضاحه
    افتضاح