اگر آیفون در آمریکا تولید شود اپل چقدر باید بیشتر هزینه کند؟

تاکنون زیاد به اپل خورده گرفته‌اند که چرا محصولات این شرکت داخل خاک آمریکا تولید نمی‌شود؛ با این حساب محققین دانشگاه ام‌آی‌تی بر آن شدند تا با یک حساب سرانگشتی هزینه تولید آیفون در آمریکا را برآورد کنند.

0

بیشتر محصولات اپل در خاک چین تولید می‌شود، این امر باعث شده تا منتقد‌های زیادی نسبت به این سیاست وجود داشته باشد، اپل به همین منظور حدود سه سال پیش کمپین ساخت آمریکا را با مک‌پرو راه‌اندازی کرد، گفته می‌شود در ساخت این محصول کاملا آمریکایی حدود ۱۰۰ میلیون دلار هزینه انجام شده است. از طرف دیگر در حال حاضر گوشی‌های آیفون این شرکت تبدیل به گل سرسبد محصولات اپل شده‌اند و با این حساب محققین دانشگاه معتبر MIT بر آن شدند تا هزینه تولید آیفون را در خاک کشور آمریکا برآورد کنند.

جالب است بدانید اگر قرار باشد آیفون 6s پلاس در آمریکا تولید شود،‌ هزینه ساخت این گوشی ۷۴۹ دلار خواهد شد. در این برآورد قیمت فرض بر این است که خط تولید این گوشی آیفون در آمریکا مستقر است و از طرف دیگر قطعات آیفون نیز تا جایی که ممکن است در آمریکا تولید شوند.

make iphone in America

سر شما را به درد نمی‌آوریم، باید گفت حتی اگر تولید‌کننده‌های بزرگ قطعات سخت‌افزاری آیفون که اکنون بیشتر آنها در چین، ژاپن و تایوان مستقر هستند هم در آمریکا به تولید قطعه بپردازند باز هم بیشتر از ۷۶۶ تولید کننده قطعات در بیرون از آمریکا باقی می‌ماند. بر اساس برآورد محققین دانشگاه ام‌آی‌تی اگر این تولید کنندگان قطعات آیفون هم به آمریکا منتقل شوند باعث می‌شود ۱۰۰ دلار به هزینه تولید آیفون‌ 6s پلاس اضافه شود.

make iphone in America 2

از طرف دیگر بدنه آیفون فعلی از آلومینیوم ساخته شده است. بد نیست بدانید معدن هیدروکسید آلومینیوم در آمریکا اصلا وجود ندارد و با این حساب باز هم برای فلز به کار رفته در بدنه آیفون چار‌ه‌ای برای اپل نیست به غیر از اینکه دست به دامان معادن چینی شود. به این ترتیب می‌توان گفت قیمت تمام شده آیفون 6s پلاس که بیشتر قطعات آن در آمریکا تولید شده باشد برابر با ۸۵۰ دلار خواهد شد.

محققین دانشگاه ام‌آی‌تی در پایان گزارش خود به این نکته نیز اشاره کرده‌اند که بیشتر مراحل ساخت قطعات گوشی آیفون توسط روبات‌ها انجام میZشود و اگر تمامی این فرآیند برای اپل مقرون به صرفه هم باشد باز هم تولید آیفون در داخل آمریکا معنایی ندارد چرا که باعث ایجاد شغل جدید نمی‌شود.

phonearen.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.