سیستم‌عامل tvOS اپل با شبکه‌های زنده و جستجوی یوتیوب آپدیت شد

شرکت اپل در رویداد WWDC سال جاری، به‌طور رسمی از اضافه شدن قابلیت‌های جدید به تلویزیون هوشمند خود خبر داد.

0

بر این اساس، اپلیکیشین ریموت کنترلر ویژه آیفون با قابلیت‌هایی مشابه با کنترلر سیری پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، در زمانی که کاربر برای یافتن محتویات مورد نظر خود در حال جستجو است Siri می‌تواند دسته‌های مختلف محتویات ویدئویی را بررسی کند. در به‌روزرسانی جدید tvOS، سیستم جستجوی Siri محتویات یوتیوب را نیز به پایگاه اطلاعاتی خود خواهد افزود.

قابلیت جدید با عنوان Single Sign-on نیز این امکان را فراهم خواهد کرد تا مشخصات ورود به سرویس‌های مختلف را تنها یک بار وارد کرده و از استفاده چندین و چندباره از این مشخصات بی‌نیاز شوید. این قابلیت در استفاده از برنامه‌ها و سرویس‌های شبکه‌های مطرح و مهمی یمانند HBO, NBC, ABC , ESPN قابل استفاده خواهد بود.

آن‌طور که از شواهد امر پیداست، قابلیت یادشده برای سیستم‌عامل iOS نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. به‌روزرسانی دیگر tvOS، اضافه شدن قابلیتی به نام Live Tune-in است که امکان پخش زنده محتویات از شبکه‌های مختلف را تنها از طریق ارسال فرمان به Siri امکان‌پذیر می‌سازد.apple tv

استفاده از حالت نمایش با تم تیره برای افرادی که زمینه‌های روشن را برای برنامه‌های مختلف دوست ندارند و همچنین فراهم شدن قابلیت دانلود خودکار برنامه‌ها میان iOS و tvOS از جمله دیگر به‌روزرسانی‌های ارائه شده در قالب این نسخه جدید از سیستم‌عامل ویژه اپل تی‌وی است. با این تفاسیر، در صورتی که یک برنامه ویدئویی و یا بازی را برای آیفون خود دانلود کنید و نسخه مشابهی از آن برای تلویزیون شما وجود داشته باشد، عنوان یادشده به‌طور خودکار روی دستگاه شما نصب خواهد شد.

همان‌طور که می‌دانید، شرکت اپل در سپتامبر سال گذشته نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند خود را که برای اولین بار به فروشگاه نرم‌افزاری تجهیز شده بود روانه بازار کرد و در ماه مارس، تیم کوک مدیرعامل اپل از عملکرد ویژه شرکت خود در عرضه نرم‌افزارها و محتویات خاص برای اپل تی‌وی خبر داد.

جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری tvOS، در کنار موارد یادشده امکان استفاده از قابلیت‌های جدید مانند پوشه‌بندی، دیکته‌های صوتی (مناسب برای واردکردن مشخصات استفاده از سرویس‌ها و جستجو برای برنامه‌ها) و پشتیبانی از iCloud Photo Library و Live Photos را پیش روی کاربران قرار خواهد داد.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.