مایکروسافت رسماً از Xbox One S رونمایی کرد؛ باریک‌تر و قوی‌تر

همان‌طور که انتظار داشتیم و تصاویر و شایعات زیادی نیز در این مورد درز کرده بود مایکروسافت سرانجام نسخه جدید ایکس‌باکس وان را با نام Xbox One S معرفی کرد. این کنسول باریک‌تر، قوی‌تر و جمع‌وجورتر از نسل پیشین است.

1

Xbox-one-vs-Xbox-one-s

امروز صبح تصاویری از این کنسول درز کرده بود و می‌دانستیم که مایکروسافت دیر یا زود آن را رونمایی خواهد کرد. ایکس‌باکس وان اس که نامش کمی ما را به یاد HTC One S می‌اندازد از وضوح 4K پشتیبانی می‌کند. این به معنای بازی کردن در وضوح 4K نیست چرا که چنین وضوحی مطمئناً باعث فشار بیشتر به پردازنده گرافیکی می‌شود؛ در عوض اگر یک تلویزیون 4K داشته باشید از این پس می‌توانید محتواهای ویدئویی را از سرویس‌هایی مانند آمازون و نت‌فلیکس با وضوح 4K تماشا کرده و همچنین از درایو بلوری 4K داخلی ایکس‌باکس جدید نیز به پخش و تماشای ویدئو بپردازید. Xbox One S همچنین از گستره رنگی بیشتر موسوم به HDR پشتیبانی کرده و ظاهراً بازی Gear of War 4 اولین بازی با این ویژگی خواهد بود.

Xbox-one-vs-Xbox-one-s-2

ایکس‌باکس وان مایکروسافت با وجود طراحی زیبا نسبت به پلی‌استیشن 4 یعنی جدی‌ترین رقیب این کنسول به میزان قابل توجهی بزرگ‌تر بود و حالا مایکروسافت این مشکل را در One S برطرف کرده که به ادعای این شرکت 40 درصد کوچک‌تر بوده و می‌توانید با پایه رسمی آن کنسول را حتی به صورت عمودی نیز استفاده کنید. همچنین دیگر خبری از آداپتور سنگین‌وزن خارجی نیست و مایکروسافت موفق شده آن را در درون بدنه قرار دهد. ایکس‌باکس جدید همچنین دارای 2 ترابایت هارد دیسک بوده و در رنگ سفید عرضه می‌شود تا شما را بیشتر از پیش به یاد اولین ایکس‌باکس بیندازد.

Xbox-one-S-pic

از جمله سایر تغییرات Xbox One S می‌توان به درگاه USB در جلوی کنسول برای دسترسی راحت‌تر و حذف درگاه کینکت اشاره کرد. اگر کماکان قصد دارید کینکت نه‌چندان محبوب را به ایکس‌باکس جدید متصل کنید مایکروسافت تبدیلی برای اتصال آن به درگاه USB عرضه خواهد کرد. کنترل جدید ایکس‌باکس وان اس هم از ارگونومی و بافت بدنه بهتری برخوردار بوده و با بُرد بیشتر بلوتوث همراه است.

Xbox-one-s-controller

خوشبختانه نسخه 500 گیگابایتی Xbox One S با همان قیمت نسخه 500 گیگابایتی Xbox One یعنی 299 دلار از مردادماه به بازار عرضه خواهد شد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. نیما می‌گوید

    با کابل hdmi وصل میشه ؟؟؟