سونی ارتقاء پلی‌استیشن 4 را تائید کرد؛ البته نه در E3

مدتی است شایعات کنسول ارتقا یافته پلی‌استیشن ۴ به گوش می‌رسد؛ اخیرا نیز Andrew House مدیر واحد سرگرمی‌های سونی رسما اعلام کرد این کنسول با نام پلی‌استیشن ۴ Neo از جانب سونی در حال ساخت است.

0

این مدیر ارشد در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز (Financial Times) مدعی شد که نسخه ارتقاء‌یافته کنسول پلی‌استیشن ۴ از پردازنده سریع‌تری برخوردار است، رزولوشن 4K را پشتیبانی می‌کند و گرافیک بالاتری دارد. وی متذکر شد که این کنسول قرار است به صورت موازی در کنار کنسول پلی‌استیشن ۴ فعلی به فروش برسد و سونی برنامه‌ای برای کنار گذاشتن پلی‌استیشن ۴ ندارد. از طرف دیگر مراسم E3 که بزرگ‌ترین رویداد صنعت کامپیوتر است به زودی برگزار می‌شود و طرفداران سونی امیدوار بودند تا کنسول ارتقا یافته پلی‌استیشن ۴ در این مراسم رسما از جانب سونی معرفی شود.

به همین منظور این مدیر ارشد آب پاکی را روی دست هواداران پلی‌استیشن ریخت و رسما تاکید کرد که سونی برنامه‌ای برای رونمایی کنسول ارتقا یافته پلی‌استیشن ۴ Neo در مراسم E3 که هفته دیگر برگزار می‌شود ندارد. با توجه به اینکه مشخصات این کنسول در حال حاضر مشخص نیست نمی‌توان قیمتی نیز برای آن حدس زد؛ اما آقای House مدعی شد که کنسول پلی‌استیشن 4 Neo از کنسول‌ پلی‌استیشن ۴ موجود در بازار گران‌تر خواهد بود و با این حساب می‌توان حدس زد که از ۳۵۰ دلار گران‌تر باشد.

به لحاظ سازگاری بازی‌ها نیز دارندگان هر دو کنسول جایی برای نگرانی ندارند چرا که این مدیر ارشد در صحبت‌های خود تاکید کرد که تمامی بازی‌های کنسول پلی‌استیشن ۴ فعلی با پلی‌استیشن ۴ Neo سازگار خواهد بود.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد باز هم سکوت بیش از اندازه سونی برای نسخه ارتقا یافته کنسول پلی‌استیشن ۴ با توجه به اینکه مراسم E3 هفته آینده برگزار می‌شود چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. در این بین مایکروسافت نیز به عنوان رقیب دیرینه سونی در زمینه کنسول‌های بازی وعده داده تا نسخه ارتقا یافته کنسول ایکس‌باکس وان خود را پاییز معرفی کند.

مجله معتبر Polygon در همین زمینه گزارش داده، ایکس‌باکس وان ارتقا یافته که در حال حاضر با نام Scorpio نامیده می‌شود از ۶ teraflops بهره می‌برد در حالی که کنسول ارتقا یافته پلی‌استیشن ۴ Neo تنها ۴.۱۴ teraflops قدرت دارد. البته ممکن است این آمار و ارقام تنها برای شاخ و شانه کشیدن رقبا در مقابل یکدیگر باشد و در نسخه نهایی کنسول‌های عرضه شده مشخصات فنی متفاوتی داشته باشند.

در پایان باید گفت بدون شک در مراسم E3 هفته آینده خبرهای بیشتری از کنسول‌های جدید مایکروسافت و سونی خواهیم شنید.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.