بلومبرگ: اینتل چیپست مودم آیفون بعدی اپل را تامین خواهد کرد

بنا به گزارشات اخیر ممکن است شاهد تغییر سازنده چیپست مودم بعضی از آیفون‌ها باشیم، بلومبرگ مدعی است چیپست‌ مودم آیفون بعدی اپل را اینتل تامین خواهد کرد.

0

اپل برای چیپست مودم گوشی‌های آیفون خود تاکنون دست به دامان کوالکام می‌شد اما گزارش‌هایی که شاهد آن هستیم از ساخت چیپست مودم از جانب اینتل برای آیفون‌‌های بعدی حکایت دارد. بلومبرگ مدعی است اپل سیاست تنوع تولید کنندگان قطعات آیفون را دنبال می‌کند و به همین منظور به دنبال بهترین فروشنده برای قطعات سخت‌افزاری آیفون می‌گردد.

در این بین اینتل به عنوان تولید کننده چیپست وایرلس نسخه GSM آیفون، گزینه مناسبی جهت خرید چیپست‌‌های مودم آیفون‌های بعدی به نظر می‌رسد. این چیپست‌ها با اپراتور AT&T و T-Mobile در آمریکا و بیشتر اپراتورهای مخابراتی سازگار است. از طرف دیگر کوالکام هم، همچنان وظیفه تولید چیپست مودم آیفون‌هایی که با اپراتورهای Verizon و Sprint سازگار هستند را بر عهده دارد، سایر آیفون‌هایی که از پروتکل CDMA نیز استفاده می‌کنند به چیپست مودم ساخت دست کوالکام مجهز می‌شوند.

این تغییر چندان برای اپل حائز اهمیت نیست؛ اما برای اینتل بسیار مهم به نظر می‌رسد؛ این روزها اینتل تمایل زیادی به ساخت قطعات سخت‌افزاری گوشی‌های آیفون از خود نشان می‌دهد. در زمان تولید نسل اول آیفون به مدیر عامل وقت آن زمان اینتل پیشنهاد تولید پردازنده آیفون داده شد؛ اما وی این پیشنهاد را رد کرد. این تصمیم باعث شد تا شرکت‌های بزرگ دیگری نظیر سامسونگ به سود سرشاری دست پیدا کنند.

البته اینتل مدتی بعد به اشتباه خود پی‌ برد و سعی کرد تا پردازنده‌های ARM را کنار بزند؛ اما سرعت پیشرفت در دنیای فناوری بیشتر از این حرف‌هاست و شرکت‌های کوالکام، انویدیا و سامسونگ با معرفی قطعات سخت‌افزاری مختلف موبایل توانستند این بازار پر مخاطب را از آن خود کنند. از طرف دیگر کامپیوترهای شخصی نیز که پردازنده‌های اینتل را در آنها شاهد هستیم رفته رفته کمرنگ می‌شود و تبلت‌ها و گوشی‌های همراه هوشمند بازار سختی را برای سخت‌افزارهای تولید شده از جانب اینتل ایجاد کرده‌اند. اوایل سال جاری بود که اینتل ۱۲ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کرد و در صدد است تا با تغییر محور کاری خود به ایفا کردن نقش کلیدی خود همچنان ادامه دهد.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.