لری پیج یکی از بنیانگذاران گوگل مخفیانه در حال کار بر روی “خودروهای پرنده” است

لری پیج، یکی از بنیانگذاران گوگل،‌ علاقه‌زیادی به ساخت خودروهای پرنده دارد و مخفیانه در چندین استار‌تاپ ساختِ خودروهای پرنده، سرمایه‌گذاری کرده است.

0

بر اساس گزارشی که پایگاه معتبر خبری بلومبرگ منتشر کرده است، لری پیج سرمایه اصلی استار‌تاپ Zee.Aero را تامین می‌کند و از شش سال پیش تاکنون بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

گفته می‌شود که استار‌تاپ دیگری با نام Kitty Hawk نیز در سال گذشته نظر این مدیر ارشد گوگل را جلب کرده و در این استار‌تاپ نیز سرمایه گذاری کرده است. بر اساس گفته بلومبرگ علاقه لری پیج در سرمایه‌گذاری برای استار‌تاپ‌های ساخت خودرو پرنده بیشتر جنبه شخصی دارد و به روحیه جاه‌طلبانه پیج باز می‌گردد.

استار‌تاپ‌های Zee.Aero و Kitty Hawk به صورت مستقل در حال کار بر روی ساخت خودرو پرنده هستند. جالب اینجاست که ظاهرا خودرو پرنده ساخت Zee.Aero به صورت آزمایشی در یک فرودگاه حرکت کرده است، این فرودگاه از مقر گوگل تنها یک ساعت فاصله دارد.

بنا به گزارش بلومبرگ، Zee.Aero مهندسین و طراحان هوا فضا را از تشکل‌های بزرگی نظیر ناسا، بوئینگ و اسپیس ایکس به خدمت گرفته است، این استارت‌تاپ در حال حاضر دو طرح مختلف را برای ساخت خودروهای پرنده دنبال می‌کند.

ZeeAero-larry-page-flying machine
در طرح پتنتی که پیش از این توسط Zee.Aero به ثبت رسیده است؛ شاهد وسیله‌ای هستیم که به یک کشتی کوچک شباهت دارد. این پتنت چهار سال پیش به ثبت رسیده است و در توضیحات آن تاکید شده که این خودرو پرنده از امنیت بالایی برخوردار است و کنترل راحتی دارد. البته با توجه به این مشخصات و طرح پتنتی که به بیرون درز پیدا کرده است می‌توان گفت که این وسیله ساخته شده چندان شباهتی به خودروی پرنده ندارد.

از طرف دیگر در استارتاپ Kitty Hawk نیز گفته می‌‌شود وسیله‌ای در حال ساخت است که شباهت‌هایی به پهپاد‌های چهار پره دارد. این استارت‌تاپ نسبت به Zee.Aero تیم کوچکتری دارد و به صورت کاملا جدا از رقیب خود، کار می‌کند.

بلومبرگ گزارش داده که مهندسین استارت‌آپ Kitty Hawk از شرکت AeroVelo به این استارت‌تاپ آمده‌اند. بد نیست بدانید AeroVelo حدود سه سال پیش برای ساخت سازه‌ای بزرگ که با قدرت رکاب‌ زدن انسان قادر به پرواز بود توانست جایزه ۲۵۰ هزار دلاری Sikorsky Prize را از آن خود کند. ناگفته نماند که شرکت چینی Ehang نیز چنین سازه‌ای را پیش از این اجرا کرده بود.

بلومبرگ در پایان گزارش خود تاکید می‌کند که ساخت خودروهای پرنده از دیر باز آرزوی انسان بوده است و با این حساب سرمایه‌گذاری در این حیطه از جانب لری پیج کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

در این بین شرکت‌هایی نظیر Volocopter و Aeromobil، توانسته‌اند هواپیماهای شخصی برای پرواز یک انسان تولید کنند. با این حساب ممکن است حضور پیج در این استار‌تاپ‌ها و پولی که از کانال وی تزریق می‌شود بتواند پیشرفت بیشتری را در ساخت خودروهای پرنده ایجاد کند.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.