گوگل یک اپلیکیشن برای آیفون ساخته که تصاویر Live Photos را به تصاویر GIF تبدیل می‌کند

اپلیکیشن Google Photos به قدری خوب کار کرده که حتی کاربران آیفون هم ترجیح می‌دهند از این اپلیکیشن برای مدیریت و نگه‌داری عکس‌های خود استفاده کنند. اخیرا نیز باخبر شدیم گوگل یک اپلیکیشن برای آیفون ساخته که تصاویر Live Photos را به تصاویر GIF تبدیل می‌کند.

2

تا امروز کاربران برای تبدیل عکس‌های خود به صورت زنده و در قالب GIF چاره‌ای نداشتند به غیر از اینکه دست به دامان اپلیکیشن‌های جانبی ساخته شده برای این کار شوند؛ اما اکنون شاهد انتشار اپلیکیشنی با نام Motion Stills از جانب گوگل هستیم که تصاویر Live photos را به صورت GIF تبدیل می‌کند.

اپلیکیشن ذکر شده که در آزمایشگاه گوگل توسعه پیدا کرده به مراتب نسبت به ابزارهای تبدیل کننده تصاویر Live Photos به GIF برتری دارد. در این اپلیکیشن از الگوریتم ثبات ویدئویی به خصوصی استفاده می‌شود که تا تصاویر Live Photo با بهترین حالت ممکن به عکس‌های متحرک با فرمت GIF تبدیل شوند. برای اثبات این ادعا بد نیست نگاهی به این تصویر تبدیل شده بیاندازید:

motion stills sea
لازم به ذکر است که فرآیند تبدیل تصاویر زنده به فرمت GIF از طریق اپلیکیشن Motion Stills بر روی گوشی انجام می‌شود و هیچ نیازی به انتقال اطلاعات به سرورهای گوگل نیست. جالب اینجاست که حتی برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی به حساب کاربری کوگل هم نیست.

تصاویر GIF ساخته شده نیز به راحتی قابل ارسال از طریق پیام‌، ایمیل یا سایر اپلیکیشن‌های ارتباطی هستند. یکی دیگر از امکانات Motion Stills، ویژگی گذاشتن چندین تصویر زنده در کنار یکدیگر است.

در این حالت اپلیکیشن ساخت دست گوگل فایل بزرگ‌تری را که صدا هم در آن اضافه شده می‌سازد، البته این فایل با فرمت GIF ذخیره نمی‌شود. بد نیست بدانید این فرآیند برای تبدیل یک عکس Live Photo نیز امکان پذیر است. گوگل دست و دل‌بازی به خرج داده و اپلیکیشن Motion Stills را به رایگان در اختیار کاربران iOS در فروشگاه اپل‌ استور قرار داده است.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Manak می‌گوید

    چطور میشه ک این عکسارو در کامپیوترمون ذخیره کنیم ؟ یعنی مثلا من عکسبرداری بصورو لایو گرفتم و میخوام همونجور صدا و تصویرشو توی سیستمم داشته باشم آیا راه حلی هست ؟

    1. Manak می‌گوید

      لطفا راهنماییم کنید