این مرد هفده ماه بدون وجود قلب در بدن خود زنده مانده است

پیوند عضو امر ساده‌ای نیست چرا که به سادگی نمی‌توان عضو اهدایی را پیدا کرد کما آنکه در حال حاضر در آمریکا بالغ بر  121هزار نفر در فهرست متقاضیان پیوند عضو قرار دارند و بطور متوسط روزانه22 نفر بخاطر نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

0

اما اخیرا دستگاهی برای بیماران قلبی ابداع شده که آنها را تا زمان پیدا شدن عضو زنده نگه می‌دارد. استن لارکین 25ساله پس از 17ماه زندگی به کمک قلب مصنوعیِ خارج از بدن خود سرانجام پیوند قلب انجام داد!

لارکین و برادر بزرگترش در نوجوانی متوجه شدند به بیماری ژنتیکی کاردیومیوپاتی (نوعی عارضه‌ی قلبی)مبتلا هستند، شرایطی که در آن رفته‌رفته قلب از کار بازمی‌ایستد.

در دسامبر 2014 بود که قلب از کار افتاده‌ی لارکین از بدنش خارج گردید و وی نخستین بیمار در میشیگان بود که از  SynCardia Freedom Portable Driver استفاده کرد، دستگاهی 13.5 پوندی که با استفاده از هوای فشرده نقش قلب را ایفا کرده و خون را در سراسر بدن پمپاژ می‌کند.

این دستگاه برای بیمارانی ساخته شده که قلب‌شان بطور کامل از کار افتاده و دیگر دستگاه‌ها برایشان کارآمد نیست. این ماشین در کوله‌ای در پشت فرد قرار می‌گیرد. برادر بزرگتر نیز از بعد از استن از دستگاه استفاده کرد اما در سال 2015 و زودتر از او قلب اهدایی خود را دریافت کرد.

به گفته‌ی پروفسور جاناتان استادیار جراحی قلب دانشگاه میشیگان و جراح هر دو برادر، زمانی که این دو برادر به واحد مراقبت‌های ویژه آورده شدند حال و روز بسیار بدی داشتند اما بدلیل نبود قلب قادر به جراحی نبودیم. آنچه در خصوص وضعیت منحصر به فرد آنها می‌توان گفت این است که تکنولوژی‌های دیگر پاسخگوی نیاز آنها نبود.

استن سرانجام در سال 2016 با پیدا شدن قلب تحت عمل جراحی قرار گرفت و از این محنت نجات یافت. وی در کنفرانس خبری گفت لحظات غم‌انگیز و شاد، هیجان‌انگیز و پرتنشی در این دوره وجود داشت. من دو هفته‌ی پیش عضو اهدایی را دریافت کردم و الان حس خیلی خوبی دارم. جا دارد از اهدا کننده‌‌گان سپاسگذاری کنم. امیدوارم روزی با خانواده‌‌ی ایشان دیدار کنم و ای کاش آنها نیز به دیدن من علاقه‌مند باشند.

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.