چگونه سیری اپل با درخواست آمبولانس جان یک دختر یک ساله را نجات داد

بدون شک زمانی که مهندسین اپل سخت مشغول ساخت دستیار هوشمند سیری بودند فکر نمی‌کردند که روزی فرا رسد که سیری اپل با در خواست آمبولانس جان یک دختر یک ساله را از مرگ حتمی نجات دهد.

0

باخبر شدیم مادری استرالیایی از قابلیت Hey siri دستیار صوتی اپل در گوشی آیفون 6s خود برای خبر کردن آمبولانس استفاده کرده است، این مادر شجاع در حالی از طریق سیری با مسئولین اورژانس صحبت می‌کرد که مشغول تنفس مصنوعی کودک یک ساله خود بوده است.

اِستِیسی گِلی‌سان (Stacey Gleeson) وقتی متوجه شد کودک یک ساله‌اش دچار مشکل شده گوشی آیفون 6s خود را برداشت و به اتاق کودک دلبند خود شتافت، در حین روشن کردن لامپ اتاق گوشی از دستش افتاد و فرصتی هم برای برداشتن گوشی نداشت! اینجا بود که هر چه در توان داشت در صدای خود جمع کرد و از سیری اپل برای برقراری ارتباط با اورژانس کمک گرفت. وی در حال صحبت با مسئو‌لین اورژانس همزمان به کودک خود نیز تنفس مصنوعی می‌داد.

خانم گِلی‌سان در صحبت‌های خود با شبکه خبری بی‌.‌بی.‌سی اظهار داشت که سیری باعث شده جان دخترش را نجات دهد. ناگفته نماند که این حادثه در اسفند ماه گذشته اتفاق افتاده بود و زمانی خبر نجات این کودک به کمک سیری اپل به رسانه‌ها رسید که خانم گلی‌سان با اپل تماس گرفت تا از پرسنل این شرکت تشکر کند؛ وی تاکید دارد که سیری نقش بسزایی در نجات جان دخترش داشته است.

مادر این کودک یک ساله که جیانا (Giana) نام دارد متذکر شد که پیش از این با دید سرگرمی از سیری استفاده می‌کرده است؛ اما پس از حادثه‌ای که برای دختر دلبندش رخ داده دیگر هرگز سیری را خاموش نخواهد کرد. کمک تجهیزات مجهز به فناوری‌های روز برای نجات جان انسان‌ها به همین‌ جا ختم نمی‌شود.

سال گذشته نیز اپل‌واچ به جوانی به دلیل بروز علائم نامنظم ضربان قلب اخطار داد، این جوان نیز توانست به موقع خود را به مراکز پزشکی برساند. بنا به گزارش‌های پلیس یکی دو سال پیش نیز در حادثه‌ای دیگر گوشی ایفون توانسته بود جان فردی را نجات دهد. در حال حاضر اپل پتنت جدیدی را نیز در دست ثبت دارد، این پتنت Panic Mode نام دارد و برای مواقعی است که صاحب گوشی آیفون احساس خطر می‌کند.

9to5mac.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.