کاهش تعداد اعضای اتحادیه تایزن به ۴ عضو؛ آیا سامسونگ تنها می‌ماند؟

تایزن را به سختی می‌توان در میان پلتفرم‌های برتر بازار دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند جای داد اما این سیستم‌عامل، به واسطه مدیریت بهینه منابع توانسته طرفداران و مشتاقانی را از میان بازیگران فعال حوزه تکنولوژی برای خود دست و پا کند.

0

در همین راستا، اتحاد تایزن همواره در بطن تلاش به‌منظور دست‌یابی به توسعه بیشتر در این سیستم‌عامل بوده تا در نهایت، جایگزینی قابل اتکا برای نمونه‌های محبوب بازار مانند اندروید و iOS را شاهد باشیم.

این در حالی است که از نگاه نزدیک‌تر به نظر می‌رسد این طرفداران سرسخت و هم‌پیمان با سامسونگ در توسعه این سیستم‌عامل، رفته رفته از گرد آن پراکنده می‌شوند.

در نقطه اوج، اتحاد تایزن 10 عضو فعال شامل KT، فوجیتسو، NTT Docomo، Orange Telecom، هواوی، SK Telecom، NEC و LG U+ را به چشم دیده اما حالا عملا این مجموعه به چهار عضو کاهش یافته است. شرکت‌هایی مانند فوجیتسو و NEC رسما از این مجموعه کنار رفته‌اند و اسامی مانند هواوی، KT، NTT Docomo و اورنج تله‌کام نیز تنها به گروه‌های مشورت‌دهنده تبدیل شده‌اند. حتی NTT Docomo که روزگاری در میان فعال‌ترین‌های این جمع بود مدتی است که هیچ عملکرد قابل استنادی در تعامل با این اتحاد به ثبت نرسانده است.

با این تفاسیر، به‌نظر می‌رسد تنها اینتل و سامسونگ به این پیمان وفادار مانده‌اند. این در حالی است که غول کالیفرنیایی، اینتل نیز سه تن از مدیران فعال در حوزه تایزن را جایگزین کرده است.tizen_3

با این روند به‌نظر می‌رسد سامسونگ تنها شرکت تزلزل ناپذیر و وفادار به سیستم‌عامل تایزن خواهد بود که از این اکوسیستم در تلویزیون‌های هوشمند، یخچال‌، لوازم خانگی مختلف و مجموعه رو به رشدی از دستگاه‌های فعال برپایه تکنولوژی اینترت اشیا استفاده کرده و موفقیت نسبی را نیز ثبت کرده است. این در حالی است که تایزن، عملکرد خود را در حوزه‌های مختلف و شاخص بازار مانند ساعت‌های هوشمند، دستبندهای سلامتی و حتی گوشی‌های هوشمندی مانند سامسونگ Z3 نیز به معرض نمایش گذاشته است.

در دورنمای توسعه و پیشرفت، شاید تایزن به محبوبیتی هم‌پای سیستم‌عامل‌های مطرح نرسد اما زیر چتر سامسونگ، همچنان می‌توان آینده‌ای روشن را برای آن متصور شد.

Gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.