مایکروسافت خواهان ارائه پلتفرم Windows Holographic برای هدست های واقعیت مجازی است

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط منابع وابسته به ردموندی‌ها، شرکت مایکروسافت در نظر دارد سیستم‌عامل Windows Holographic را برای یکپارچه کردن هدست‌های واقعیت مجازی به بازار عرضه کند.

0

اگر علاقه‌مند به اخبار دنیای فناوری باشید، بدون شک لااقل یکی دو بار عبارت هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را شنیده‌اید، با این حال اگر  اطلاعاتی در رابطه با آن‌ها در پیش‌زمینه ندارید باید عرض کنیم که واقعیت افزوده  یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم است که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS می‌باشد ایجاد می‌شود. در حال حاضر تنها هدست سازگار با فناوری واقعیت افزوده بازار هولولنز مایکروسافت است که از چندی پیش شاهد عرضه آن به صورت عمومی به بازار بود.

واقعیت رایانه‌ای مفهوم کلی واقعیت افزوده است. در واقعیت افزوده معمولاً چیزی کم نمی‌شود بلکه فقط اضافه می‌شود. همچنین واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه‌ساز، دنیای واقعی را کاملاً شبیه‌سازی می‌کند. در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیهٔ عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته شده توسط کامپیوتر هستند؛ اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده‌اند.

از آنجا که ورود به دنیای واقعیت مجازی به دلیل پیچیدگی کمتر آسان‌تر است، تقریباً اکثر شرکت‌های تولید کننده گوشی همراه از جمله سامسونگ، هواوی و اچ‌تی‌سی در کنار فیس‌بوک و البته آکیولوس و حتی گوگل هر یک اقدام به عرضه مدل‌های مختلفی از هدست های مجازی به بازار کرده‌اند. هرچند مبنای کار تمامی هدست های واقعیت مجازی بر اساس تعریف فوق یکسان است، با این حال هریک از یک پلتفرم سازگار با محصولات جانبی مختلف استفاده می‌کنند و این همان موضوعی است که مایکروسافت را به فکر عرضه یک سیستم‌عامل واحد در قالب هولوگراف ویندوز برای هدست های واقعیت مجازی کرده است.

در ویدئو فوق که در کنفرانس Computex توسط ردموندی‌ها به نمایش درآمده، نشان داده می‌شود که شرکت‌های تولید کننده هدست های واقعیت مجازی چگونه می‌توانند با بهره‌گیری از سیستم‌عامل هولوگراف ویندوز، اجزای واقعی را با دنیای مجازی ادغام کنند. البته ناگفته نماند، با استفاده از این قابلیت که توسط API های توسعه یافته توسط مایکروسافت قابل دسترس خواهد بود، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های سازگار با هولولنز هم در اختیار شرکت‌های شخص ثالث قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب اگر یک هدست واقعیت مجازی، ویندوز هالوگرافیک را اجرا نماید، همچنین می‌تواند با استفاده از آن به هالوگرافیک شِل، رابط کاربری ویندوز، فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز و سرویس اکس باکس لایو دسترسی داشته باشد.

در هر حال اگرچه انتظار می‌رود طی روند برگزاری نمایشگاه WinHEC، ردموندی‌ها اطلاعات بیشتری پیرامون هولوگراف ویندوز در اختیار رسانه‌ها قرار دهد، با این حال شنیده می‌شود که این شرکت به طور موازی در حال همکاری به کمپانی‌ها بزرگی همچون اینتل، AMD، ایسر، ایسوس، دل، اچ‌تی‌سی، Falcon Northwest،HP, لنوو و MSI برای تبدیل ویندوز هالوگرافیک به یک پلتفرم یکپارچه برای هدست های واقعیت مجازی است.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.