اینستاگرام الگوریتم تغییر ترتیب نمایش تصاویر را برای همه کاربران اعمال کرد

اگر به خاطر داشته باشید چند ماه پیش اینستاگرام خبر از آزمایش الگوریتمی داد که ترتیب نمایش تصاویر و ویدئوها در فید شما را بسته به علایق‌تان تغییر می‌داد. این ویژگی ظاهراً از همین امروز برای تمامی کاربران به مرور فعال خواهد شد.

0

به ادعای اینستاگرام کاربران به صورت میانگین 70 درصد از تصاویر و ویدئوهایی را که علاقه دارند نمی‌بینند و دلیل آن هم گم شدن این پست‌ها در انبوهی از تصاویر و ویدئوهای صفحات گوناگون است. احتمالاً شما هم دوست دارید ابتدا تصاویر مربوط به دوستان و آشنایانتان را ببینید و سپس به سراغ تصاویر طنز، فروشگاهی، علمی و خبری بروید. اینستاگرام ادعا می‌کند الگوریتم جدید این اپلیکیشن می‌تواند به‌صورت خودکار تصاویر و ویدئوهایی را که برایتان مهم‌تر است بالاتر از سایرین نمایش دهد.

حتماً به خاطر دارید صفحات مختلف اینستاگرام چند ماه پیش از کاربران تقاضا می‌کردند تا با فعال کردن اعلان‌ها برای صفحاتشان باعث شوند تا هر وقت تصویری قرار دادند شما از طریق نوتیفیکیشن مطلع شوید. در فارنت در مطلبی نوشتیم که چرا این کار را توصیه نمی‌کنیم و همچنین این‌که الگوریتم جدید باعث نخواهد شد تا تصویری از فید شما حذف شود. با این حال اگر دیدن تمامی تصاویر یا ویدئوهای شخص خاصی برایتان اهمیت زیادی دارد و به الگوریتم جدید اینستاگرام هم اطمینان ندارید می‌توانید با فعال کردن Turn on Notifications در صفحه مورد نظر خیال خود را راحت کنید.

این تغییر مطمئناً اول از همه برای افراد مشهور، صفحات فروشگاهی و زرد ناخوشایند خواهد بود اما همان‌طور که گفتیم اینستاگرام تنها ترتیب نمایش تصاویر را تغییر خواهد داد. به این ترتیب اگر یک صفحه که به برخی از مطالب آن علاقه دارید روزانه ده‌ها تصویر منتشر می‌کند خیالتان راحت باشد که مطالب مهم‌تر را در میان آن‌ها گم نخواهید کرد.

به گفته اینستاگرام این تغییر قرار است تا یک‌ماه آینده برای تمامی کاربران اعمال شود؛ پس خودتان را آماده کنید!

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.