گوشی نکسوس بعدی را شاید دوباره هواوی بسازد

سال گذشته هواوی برای اولین بار ساخت گوشی پرچم‌دار نکسوس گوگل را برعهده گرفت و توانست به‌خوبی از پس ساخت و عرضه آن برآید. حالا یکی از مدیران این شرکت از احتمال ساخت یک نکسوس دیگر توسط هواوی خبر داده است.

0

درحالی‌که طبق شایعات اچ‌تی‌سی قرار بود به صورت انحصاری ساخت هر دو نکسوس 5 و 5.5 اینچی را با شماره مدل T-50 و T-55 برعهده بگیرد اما به نظر می‌رسد این تصمیم گوگل هنوز قطعی نیست. در مراسم رونمایی از سه گوشی هواوی در کشور آفریقای جنوبی مدیر گروه کسب‌وکار مشتریان این شرکت در آفریقای جنوبی «شارلین مونیلال» به خبرنگاران گفت:

همچنین ما امسال مجداً پروژه نکسوس را انجام خواهیم داد.

به این ترتیب شاید گوگل در مورد تصمیم خود تجدید نظر کرده و شاید هم مسئولیت ساخت یکی از نکسوس‌ها به عهده هواوی و دیگری به عهده اچ‌تی‌سی خواهد بود. به هر حال احتمال این موضوع هم وجود دارد که منظور این مدیر هواوی از پروژه نکسوس وارد کردن Nexus 6P به بازار آفریقای جنوبی بوده باشد. متن کامل گفتگوی شارلین مونیلال به شرح زیر است:

نکسوس یک محصول کاملاً خاص است… دوستداران فناوری عاشق آن هستند اما در واقع تعداد بسیار کمی از مردم آن را می‌خرند. اپراتور Hence Cellucity تنها 300 عدد از این گوشی را وارد کشور کرد… معمولاً اپراتورها علاقه‌ای به نکسوس‌ها ندارند. با این وجود توزیع‌کننده‌ها و بازار آزاد ما این دستگاه را وارد خواهند کرد و اوضاع برای سال جدید هم همین‌طور خواهد بود. همچنین ما امسال نیز مجدداً پروژه نکسوس را انجام خواهیم داد.

به هر حال انتظار داریم طبق روال جدید گوگل، این شرکت دو گوشی نکسوس یکی ارزان‌تر و دیگری گران‌تر و با کیفیت ساخت و سخت‌افزار بهتر را وارد بازار کند. استراتژی گوگل در نکسوس 6 موتورولا برای مهاجرت از گوشی‌های ارزان نکسوسی به قیمت‌های بالا برای کاربران خوشایند نبود و به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفت تا حق انتخاب بیشتری برای مشتریانش قائل باشد.

عرضه گوشی نکسوس همچنین به هواوی کمک کرد تا به نامش را در اروپا و آمریکا نیز اعتبار ببخشد چرا که برخی کاربران تنها به دلیل لوگوی نکسوس حاضر به خرید یک گوشی از برندی چینی و ناشناخته (در منطقه) بودند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.