پاسخ سریع به پیام‌ها در اندروید بدون ترک صفحه‌ی کنونی با Notifly

Android N که قرار است پاییز امسال عرضه شود دارای قابلیتی‌ست که با کمک آن می‌توانید بدون ترک صفحه‌ای که در آن هستید، به پیامک‌هایی که برایتان می‌آید سریعاً پاسخ دهید. اما خیلی از ما قرار نیست به این زودی‌ها طعم جدیدترین اندروید را بچشیم؛ ولی با Notifly می‌توانیم همین امروز از این قابلیت لذت ببریم.

4

تیم توسعه‌ی Flyperinc کاری کرده که اپلیکیشن Notifly حتی بهتر از قابلیت پیش‌فرض اندروید N عمل کند. هر وقت برایتان پیامی می‌آید، یک حباب کوچک در گوشه‌ی صفحه ظاهر می‌شود که با زدن روی آن، پنجره‌ای باز شده که می‌توانید جواب خود را در آن بنویسید. امتیاز اصلی این برنامه این است که با اکثر نرم‌افزارهای ارتباطی معروف از جمله واتس‌اپ، تلگرام، تکسترا، هنگ اوت، اسکایپ، لاین، تانگو و … کار می‌کند!

GooglePlay-Download

مرحله اول: نصب Notifly!

این اپلیکیشن بصورت رایگان از گوگل‌پلی قابل دریافت است اما از آن‌جا که ممکن است ما ایرانی‌ها در دانلود آن مشکل داشته باشیم، آخرین نسخه‌ی آن را می‌توانید از اینجا هم دریافت و نصب کنید.

install-notifly

مرحله دوم: دادن اجازه‌های مورد نیاز به اپلیکیشن

وقتی که برای اولین بار Notifly را باز می‌کنید، باید یک جفت اجازه دسترسی به این اپلیکیشن بدهید تا بتواند به درستی کار خود را انجام دهد. هر دو گزینه را روشن کنید و وقتی به صفحات تنظیمات اندروید هم رفتید اجازه‌ها را نهایی کنید.

notifly-permissions

مرحله سوم: اعمال تنظیمات برای هر کدام از پیام‌رسان‌ها

وقتی وارد صفحه‌ی اصلی Notifly می‌شوید لیستی از تمامی پیام‌رسان‌هایی که دارید و توسط این اپلیکیشن پشتیبانی می‌شوند را خواهید دید. به طور پیشفرض Notifly برای همه‌ی آن‌ها فعال است؛ اما اگر می‌خواهید برای پیام‌رسانی خاص این قابلیت را غیرفعال کنید، می‌توانید با دکمه‌ای که در زیر هر کدام قرار دارد این کار را انجام دهید.

به غیر از این، با کلیک روی گزینه‌ی Settings در زیر نام هر پیام‌رسان، می‌توانید تنظیمات منحصر به فرد آن را برای Notifly اعمال کنید. مثلاً می‌توانید رنگ حباب را برای هر کدام تغییر دهید (اگر از گوگل پلی نصب کرده‌اید، برای فعال‌سازی این قابلیت باید نزدیک یک دلار پرداخت کنید؛ اما اگر از لینک مخصوص وطنی دانلود کرده‌اید، نیازی به هزینه اضافه نیست!). همچنین تنظیمات دیگری هم برای چگونگی برخورد با نوتیفیکیشن عادی اندروید هم وجود دارد که مثلاً می‌توانید کاری کنید که اگر برای پیام‌رسانی Notifly فعال است، دیگر برای آن پیام‌رسان نوتیفیکیشن معمول اندروید ظاهر نشود.

notifly-settings

توجه داشته باشید که بعضی از پیام‌رسان‌ها، مثل مسنجر فیسبوک، خودشان چنین قابلیتی دارند که یک حباب در کنار صفحه بیاید و بتوانید از آن‌جا به پیام‌ها پاسخ دهید. در نتیجه اگر این اپلیکیشن را نصب کرده‌اید حواستان باشد که این قابلیت را برای آن پیام‌رسان مشخص غیرفعال کنید.

مرحله چهارم: استفاده و لذت بردن از Notifly!

حالا که همه چیز به درستی تنظیم شده، منتظر اولین پیامی که برایتان می‌آید باشید. وقتی که پیامی آمد، یک حباب دایره‌ای شکل در گوشه‌ای از هر صفحه‌ای که در آن هستید، بازی یا هر برنامه‌ی دیگر، ظاهر خواهد شد که با زدن روی آن، در پنجره‌ای کوچک پیام مربوطه به نمایش در خواهد آمد. در زیر پیام هم جایی برای تایپ پاسخ وجود دارد. همچنین اگر می‌خواهید حبابی را حذف کنید، کافی‌ست آن را نگه داشته و به سمت آیکون قرمز رنگ سطل زباله پا

notifly-delete

download-google-play-button  download-persiangig-button

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. اسماعیل می‌گوید

    گوشی من پیامهایی که میاد رو هر برنامه باشی سریع نشون میده و میشه پاسخ داد یا حذف کرد هواوی g8 تو تنظیمات پیام ,گزینه پیامهای باز شو رو فعال میکنم پیامهای جدید رو صفحه میاد

  2. جمال مدرس می‌گوید

    هر چقدر سرچ کردم نه در گوگل پلی و نه در بازار پیدا نکردم

    1. جمال مدرس می‌گوید

      ظاهرا برای ایران قابل نصب نیست

      1. روزبه رضوی می‌گوید

        اگر دقت کنید در نوشتار بالا لینک دانلود فایل نصبی برنامه آن هم بصورت فول، قرار داده شده است :)