حالا گوگل‌پلی برای خالی شدن حافظه گوشی به شما پیشنهاد می‌دهد کدام اپلیکیشن‌ها را پاک کنید

به هر اندازه هم که گوشی شما فضا برای ذخیره سازی داشته باشد؛ باز هم زمانی فرا می‌رسد که با کمبود جا روبرو خواهید شد؛ اینجاست که گوگل فکر راحتی کاربران را کرده و از این پس گوگل‌پلی برای خالی شدن حافظه گوشی به شما پیشنهاد می‌دهد کدام اپلیکیشن‌ها را پاک کنید.

0

هزاران اپلیکیشن اندرویدی وجود دارد که کاربر همیشه وسوسه‌ می‌شود برای آزمایش هم که شده آنها را نصب کند؛ در کنار این اپلیکیشن‌ها تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی به همراه موسیقی‌ها و فایل‌های کاری نیز از حافظه گوشی فضا اشغال میکنند. از طرف دیگر آنقدر تنوع اپلیکیشن‌های اندرویدی زیاد است که گاهی اوقات پس از نصب اپلیکیشن و یکی دو بار سر زدن به آن دیگر اصلا استفاده نمی‌شود، به این ترتیب زمانی که قصد نصب اپلیکیشن جدیدی را دارید ممکن است با پیغام کمبود حافظه ذخیره سازی مواجه شوید. در این مواقع اغلب کاربران حیران می‌مانند که کدام اپلیکیشن را به جهت آزاد سازی حافظه گوشی پاک کنند. از قرار معلوم گوگل به این مشکل کاربران پی‌برده و گوگل‌پلی به عنوان ابزاری جهت انتخاب و نصب اپلیکیشن‌ها به کاربر از این پس پیشنهاد می‌دهد که کدام اپلیکیشن‌ها را پاک کند.

Uninstall-Manager Google Play
همان‌گونه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید از این پس زمانی که حافظه خالی برای نصب اپلیکیشن جدید را نداشته باشید، گوگل‌پلی اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی را لیست کرده و برای حذف آنها به کاربر پیشنهاد می‌دهد. این ویژگی جالب که Uninstall Manager نامیده می‌شود در حال حاضر بر روی گوشی بعضی از کابران اندرویدی مشاهده شده؛ اما هنوز رسما خبری از انتشار آن نیست. گوگل هم تاکنون در این خصوص لب به سخن باز نکرده و مشخص نیست که این ویژگی دقیقا در چه تاریخی به گوگل‌پلی بر روی گوشی کاربران اضافه خواهد شد.

امکان Uninstall Manager برای گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت گزینه بسیار مناسب و کاربردی به حساب می‌آید چرا که با توجه به قیمت کمی که این گوشی‌ها دارند عموما از حافظه پایینی نیز برخوردارند و به این ترتیب کاربر در صورت مواجه با کمبود حافظه گوشی کافیست تا به پیشنهاد گوگل‌پلی عمل کرده و اپلیکیشن‌های غیر ضروری را حذف کند.

phandroid.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.