ویندوز 10 به‌زودی امکان باز کردن قفل سیستم با استفاده از ابزارهای پوشیدنی را خواهد داد

همان‌طور که در جریان هستید مدیران مایکروسافت بارها از ویندوز 10 به عنوان آخرین سیستم‌عامل جامع خود یادکرده‌اند و این یعنی آنکه که قابلیت‌های جدید و کاربردی به مرور زمان در غالب بسته‌های به‌روزرسانی به این سیستم‌عامل اضافه خواهد شد. در همین رابطه امروز اخباری توسط منابع نزدیک به ردموندی‌ها منتشر گردید که برملا می‌کند به زودی قابلیت پشتیبانی از گجت‌های پوشیدنی به ویندوز هلو اضافه خواهد شد.

0

برای آن دسته از کاربرانی که با قابلیت ویندوز هلو آشنایی ندارند باید عرضه کنیم که مایکروسافت در ویندوز 10 زیرساختی را به طور پیش‌فرض تعبیه کرده که کاربران با بهره‌گیری از سنسور اثر انگشت و یا دوربین تشخیص چهره Real sense میتوانند قفل صفحه نمایش دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 خود را باز کنند.

در همین رابطه روز گذشته اطلاعاتی توسط منابع نزدیک به ردموندی‌ها منتشر گردید که نشان می‌دهد به زودی پشتیبانی از گجت‌های پوشیدنی به ویندوز هلو افزوده خواهد شد و این یعنی که کاربران حتی می‌توانند با گجت‌هایی همچون مایکروسافت بند هم برای  باز کردن قفل سیستم استفاده کنند.

فریم‌ورک Companion Device این قابلیت را به وجود آورده که کاربران می‌توانند پس از اتصال گجت پوشیدنی خود به ویندوز 10 دسکتاپ، با انجام یک ژست حرکتی با آن گجت در جهت بازگشایی قفل پی‌سی، لپ‌تاپ یا گوشی ویندوز خود اقدام کنند.

البته با توجه به این که گجت‌های پوشیدنی به بخشی از قابلیت ویندوز هلو پس از تعبیه زیرساخت‌های مناسبت تبدیل می‌شوند، بنابراین کاربران همچنین قادر خواهند بود برای احراز هویت در پرداخت‌های درون برنامه‌ای اپلیکیشن‌های یونیورسال و یا وارد شدن به وب‌سایتی خاص در مایکروسافت اج استفاده کنند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.