معرفی گوشی هوشمند اندرویدی فوق امنیتی 14 هزار دلاری Solarin

امروزه اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد گوشی‌های هوشمند ما در برابر حملاتی از طرف سازمان‌های دولتی مانند ناسا امن نیستند. با این حال، اگر شما به دنبال یک گوشی با امنیت بیشتری نسبت به گوشی هوشمند کنونی‌تان هستید، کمپانی Sirin Labs این امکان را فراهم آورده است تا با پرداخت 14 هزار دلار صاحب یک گوشی فوق امنیتی به نام Solarin  شوید.

1

امکان خرید این گوشی برای هر فردی وجود ندارد و اجازه خرید آن به محل زندگی فرد بستگی دارد. این کمپانی هدف از ساخت گوشی Solarin را برای استفاده تجار بین‌المللی که اطلاعات حساس بسیار زیادی به همراه خود حمل می‌کنند، بیان کرده است. بر طبق اطلاعات به دست آمده،کمپانی Sirin Labs قرار است این گوشی را در فروشگاه‌های معتبر خود در لندن به فروش بگذارد.

گوشی Solarin ویژگی‌های امنیتی از جمله نرم‌افزار ضد حمله سایبری کمپانی Zimperium و تراشه 256 بیتی رمزگذاری شده را شامل می‌شود. ارتش نیز از این تراشه رمزگذاری شده به منظور جلوگیری از شنود ارتباطات خود استفاده می‌کند. همچنین این گوشی برای رمزگذاری اضافه دارای یک سوییچ امنیتی بر روی پنل پشتی خود است.

Solarin-smartphone

این دستگاه از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 810 کوالکام بهره‌مند است که از اتصال LTE X10 و 24 بانده و وای‌فای پشتیبانی می‌کند. همچنین مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچی نوع IPS LED با وضوح تصویر QHD و دوربین پشتی 23.8 مگا پیکسلی است.

یکی از نگرانی‌های موجود در رابطه با این گوشی استفاده آن توسط جنایت‌کاران و یا تروریست‌ها است. کمپانی Sirin Labs برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از این گوشی نیز برنامه‌هایی دارد. گفته می‌شود که فروش این گوشی تنها به افرادی امکان‌پذیر است که هویت آن‌ها توسط پاسپورت‌شان تایید شود.

همچنین لیستی از کشورهای به خصوصی وجود دارد که بر طبق آن فروش این گوشی‌ به افرادی که اهل کشورهای در لیست آمده باشند، امکان‌پذیر نیست. این کمپانی همچنان نام کشورهای موجود در لیست را منتشر نکرده است و اطلاعات دقیقی در رابطه با این کشورها در دسترس نیست.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ابوالفضل می‌گوید

    احتمالا ایران هم تو لیست سیاهشونه