رونمایی ایسر از کلادبوک ASPIRE ONE در جهت تقابل مستقیم با کروم‌بوک‌ها

با افزایش دسترسی به اینترنت پهن باند در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و از طرفی بالا رفتن محبوبیت استفاده از فناوری پردازش ابری کم‌کم روزی فرا خواهد رسید که حتی عملیات پردازش تصویر بر روی سرورهای قدرتمند فرسنگ‌ها دورتر صورت گیرد و صرفاً نتیجه بر روی نمایشگر دستگاهتان پدیدار شود.

0

گوگل با تکیه بر همین قابلیت حدود دو سال پیش اولین کروم‌بوک یا همان لپ‌تاپ‌ قدرت گرفته از پلتفرم کروم را راهی بازار نمود که صرفاً پلی میان سرویس‌های ابری این شرکت با کاربران بود.

acer_aspire_one_11_cloudbook_1

مزیت اصلی کروم‌بوک‌ها که صرفاً قادر هستند از سرویس‌های آنلاین استفاده نمایند، قیمت مقرون به صرفاً و کارایی محدود آن‌هاست که طیف وسیعی از آموزشگاه‌های ایالات‌متحده را مجاب به استفاده از آن‌ها نمود. حال به نظر می‌رسد مایکروسافت نیز درصدد استفاده از فناوری رایانش ابری بر روی ویندوز 10 است، زیرا روز گذشته در یک همکاری نزدیک با ایسر از اولین کلادبوک یا همان کروم‌بوک قدرت گرفته از ویندوز 10 رونمایی کرد.

acer_aspire_one_11_cloudbook_2

در هر حال از جمله مشخصات سخت‌افزاری  کلادبوک ASPIRE ONE ایسر می‌توان به نمایشگر لمسی 11.6 اینچی با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل، پردازنده اینتل Celeron N3050، دو گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی به همراه 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی تحت کلاد، وای‌فای دو باند 802.11ac، بلوتوث 4، پورت HDMI، USB 3.0 و USB 2.0 و باتری 3 سلولی با عمر شارژ 10 ساعت اشاره کرد.طبق اعلام شرکت سازنده، این محصول در آینده از نزدیک در بازار کشورهای اروپایی با برچسب 250 یورویی عرضه خواهد شد.

mspoweruser

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.