آیا می‌دانید اولین گوشی هوشمند موتورولا چه شکلی بوده است؟

در این مطلب به معرفی اولین سری از گوشی‌های کمپانی موتورولا می‌پردازیم که تقریبا بیشتر از یک دهه از معرفی آن‌ها می‌گذرد در نتیجه به طور قطع بسیاری از کاربران جوان و یا تازه‎کار گوشی‌های هوشمند درباره این گوشی‌ها اطلاعی ندارند. بنابراین تا آخر این مطلب با فارنت همراه  باشید تا با اولین سری این گوشی‌ها آشنا شوید.

0

در حال حاضر کمپانی موتورولا توان رقابت با دیگر کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند را ندارد با این حال کمپانی قصد دارد تا در یک ماه آینده از گوشی‌های هوشمند جدید خود رونمایی کند. کمپانی موتورولا به عنوان کمپانی سازنده گوشی‌های همراه در گذشته محبوبیت بسیار زیادی داشت اما اکنون با وجود دیگر کمپانی‌های قدرتمند و بزرگ  محبوبیت خود را از دست داده است.

در گذشته ماهانه هزاران گوشی‌ تاشوی این کمپانی به فروش می‌رسید و یا زمانی وجود داشت که این کمپانی با معرفی اولین نسل گوشی‌های هوشمند دروید (Droid) پیش‌قدم انقلاب سیستم‌عامل اندرویدی محسوب می‌شد. در ابتدا قصد داریم تا نگاهی به گذشته نزدیک این کمپانی بیاندازیم درست زمانی که در سال 2011 موتورولا به دو کمپانی مستقل تقسیم شد:  Motorola Solutions و  Motorola Mobility. کمپانی Motorola Mobility همچنان مسئول ساخت و فروش گوشی باقی ماند.

در اواخر همان سال گوگل کمپانی  Motorola Mobility را خریداری کرد و بعدها در سال 2014 آن را به کمپانی  Lenovo فروخت. بنابراین امروزه کمپانی Motorola Mobility متعلق به Lenovo است با این‌حال تا حدودی به عنوان یک کمپانی مستقل نیز اداره می‌شود.

اولین سری گوشی‌های هوشمند ساخته شده توسط کمپانی موتورولا گوشی‌هایی با مدل A920  و  A925 بودند. زمان دقیقی از تاریخ انتشار آن‌ها در دست نیست اما بر طبق اطلاعات به دست آمده، قبل از دوران معرفی آیفون‌ و اندروید از گوشی A920 در اوایل سال 2003 و گوشی A925 در اواخر همان سال  رونمایی شد.

گوشی موتورولا A920

Motorola-A920

این دو گوشی نسبتا مشابه یکدیگر طراحی شده بودند و سیستم‌عامل اجرایی بر روی ‌آن‌ها سیمبین (Symbian) بود که امروزه دیگر از این سیستم‌عامل استفاده نمی‌شود. برای کاربران امروزی گوشی‌های هوشمند احتمالا گوشی‌های موتورولا A920  و  A925 عجیب به نظر می‌رسند زیرا صفحه نمایش آن‌ها بسیار کوچک بود و توسط دکمه‌های بسیاری احاطه شده و دارای آنتن خارجی بودند.

گوشی موتورولا A925

Motorola_A925

با این وجود، این دو گوشی جزو پیشرفته‌ترین گوشی‌های سال 2003 به شمار می‌رفتند چرا که از اتصال 3G که در آن زمان بسیار نادر بود، پشتیبانی می‌کردند. همچنین دارای دوربین جلوی VGA برای مکالمه تصویری، صفحه نمایشی لمسی نوع مقاومتی با دمای رنگی 65 کلوین و وضوح 208 در 320 پیکسل و قلم استایلوس بودند.

صفحه نمایش‌های لمسی مقاومتی با انگشت کار نمی‌کردند بنابراین وجود قلم برای کار با آن‌ها ضروری محسوب می‌شد. این دو گوشی از قابلیت‌های A-GPS و بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کردند هرچند که قابلیت وای‌فای را شامل نمی‌شدند.

گوشی‌های موتورولا A920  و  A925 به پردازنده تک هسته‌ای TI OMAP با فرکانس کاری 168 مگاهرتز مجهز و دارای حافظه داخلی 8 تا 12 مگابایت بودند. به علاوه‌ از پیش یک کارت حافظه 32 مگابایتی نیز درون این گوشی‌ها نصب بود. به طور کلی، این دو گوشی امکانات بسیاری را که گوشی‌های هوشمند امروی ارائه می‌دهند مانند جستجو در صفحات وب، ارسال و دریافت ایمیل، گوش دادن به موسیقی و غیره را امکان‌پذیر می‌ساختند.

اگر از اولین نسل گوشی‌های هوشمند کمپانی موتورولا اطلاعاتی دارید و یا از آن‌ها استفاده می‌کردید، در قسمت نظرات اطلاعات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.