این برنامه وعده آوردن فورس‌تاچ به تمام گوشی‌های هوشمند را داده است

در حال حاضر فناوری فورس‌تاچ را بیشتر در محصولات اپل شاهد هستیم؛ اما ظاهرا این فناوری از این پس چندان هم انحصاری نخواهد بود و شاهد برنامه‌ای هستیم که وعده آوردن فورس‌تاچ را به تمامی‌ گوشی‌های هوشمند می‌‌دهد.

0

مهندسین خلاق دانشگاه میشیگان با انتشار ویدئویی از فناوری سخن به میان آورده‌اند که می‌تواند هر گوشی هوشمندی را نسبت به میزان تعامل فشار در صفحه‌نمایش و حتی بدنه گوشی حساس کند؛ این ویژگی شباهت زیادی به آنچه از جانب اپل با نام فورس‌تاچ دیده‌ایم دارد.

در نگاه اول بعید به نظر می ر‌سد که بدون ارتقا سخت‌افزاری و تنها با نصب یک اپلیکیشن به خصوص بتوان صفحه‌گوشی هوشمند معمولی را تبدیل به صفحه‌ای حساس به فشار نمود اما آقای یو چین تانگ (Yu-Chih Tung)، از مهندسین دانشگاه میشیگان با انتشار ویدئویی ثابت کرد که این امر به راحتی محقق می‌‌شود.

همان‌گونه که اشاره شد در حال حاضر فورس‌تاچ را در محصولات اپل دیده‌ایم،  ناگفته نماند که صفحه‌نمایش گوشی هواوی Mate S هم حساس به فشار طراحی شده است. از قرار معلوم این فناوری از لحاظ پیاده سازی گران تمام می‌شود و نیاز به تمهیدات خاصی دارد؛ اما راه حل جدید معرفی شده تنها نرم‌افزاری است و بر روی تمام صفحه‌نمایش‌های حساب به لمس کار می‌کند.

با این حساب این سوال پیش‌ می‌آید که چگونه این فناوری جدید بدون اضافه کردن تجهیزات سخت‌افزاری در گوشی‌های همراه هوشمند فعلی امکان پذیر می‌شود. جالب بدانید اساس کار فناوری جدید استفاده از میکروفن و اسپیکر گوشی است.

به این ترتیب پس از اینکه اپلیکیشن مربوطه اجرا شد، میزان صدای بالاتر از ۱۸ کیلوهرتز را از طریق میکروفن دریافت می‌کند. گوش انسان قادر به شنیدن این صدا نیست اما میکروفن گوشی‌های هوشند به راحتی قادر به دریافت این فرکانس صدا است. به این ترتیب وقتی صفحه‌نمایش گوشی را با انگشت فشار می‌دهیم میزان صدای تولید شده توسط اپلیکیشن مخصوص این کار دریافت و آنالیز می‌‌شود.

Force touch animation+(2)

به این ترتیب نه تنها با فشردن صفحه‌نمایش گوشی، که حتی با فشار دادن بدنه گوشی هم می‌توان دستوراتی را صادر کرد. لازم به ذکر است از آنجایی که این سیستم با دریافت صدای محیط کار می‌کند ممکن است در فضای شلوغ و جایی که فرکانس‌های مختلف صوتی تولید می‌شود مختل شود؛ اما بر اساس آنچه در ویدئوی این فناوری جدید شاهد آن بودیم، به راحتی و بدون مشکل می‌توان از طریق فشارهای مختلف به بدنه و صفحه نمایش گوشی با آن تعامل برقرار کرد.

برای نمونه می‌توان بدون لمس گوشی و تنها با فشار دادن بدنه آن، عکس‌های مختلف را مرور کرد. ناگفته نماند که در حال حاضر این اپلیکیشن در دسترس عموم قرار نگرفته است؛ اما با توجه به نمایشی که از آن شاهد بودیم انتظار می‌رود در آینده شاهد این فناوری جدید و جالب در گوشی‌های همراه هوشمند باشیم.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.