با Forest انگیزه‌ای برای ترک اعتیاد موبایل و کامپیوتر خود و تمرکز بر کارتان داشته باشید

اگر شما هم مثل من معتاد گوشی خود هستید و مدام تلگرام چک می‌کنید و اینستاگرامتان را رفرش می‌کنید و نمی‌توانید دست از گوشی خود بردارید و به کار و زندگی و درس و مشقتان برسید، شاید Forest بتواند نجاتتان دهد.

0

هر وقت احساس کردید که دیگر وقت درس‌خواند، به سراغ کار رفتن یا حتی گپ‌وگفتی با دوستتان که در کنارتان نشسته است، کافیست در Forest یک درخت دیجیتالی کوچک و با نمک بکارید؛ درختی که در عرض سی دقیقه به حداکثر رشد خود می‌رسد و به مزرعه مجازی شما اضافه می‌شود.

اگر در این نیم ساعت به گوشی خود دست بزنید درختتان به یکباره خشک می‌شود و منظره‌ی مزرعه‌تان را زشت می‌کند. اینگونه می‌توانید با انگیزه‌ی پردرخت‌کردن و زیباتر کردن این دشت، دلتان نیاید دست به گوشی خود بزنید و در عوض به دنیای واقعی‌تان بپردازید و بتوانید بیشتر تمرکز کنید.

قبل از کاشت درخت می‌توانید مدت زمان مورد نظرتان را انتخاب کنید و به ازای هر نیم ساعت یک اصله درخت به مزرعه‌تان اضافه کنید. مثلاً فکر کنید درختتان را کاشته‌اید ولی بعد از بیست دقیقه دلتان هوای گوشی‌تان را می‌کند. ولی می‌بینید تنها ده دقیقه مانده تا یک درخت زیبا داشته‌باشید، اینجاست که دوباره به کار و زندگی غیر مجازی‌تان برمی‌گردید!

Forest-1

طبق تجربه شخصی به شما پیشنهاد می‌کنم حتماً حداقل در دوره‌ی امتحانات از این اپلیکیشن استفاده کنید! نکته‌ی بسیار مسّرت‌بخش این است که Forest برای اندروید، iOS و ویندوزفون ساخته شده و حتی برای فایرفاکس و کروم نیز افزونه دارد. در نتیجه از هر نوع گوشی که استفاده می‌کنید و حتی اگر معتاد لپ‌تاپ‌تان هستید هم می‌توانید با درخت‌کاری، راندمان کاری و درسی خود را ارتقا بخشید. این برنامه را می‌توانید با توجه به نوع سیستم عامل و استفاده خود از لینک‌های پائین دریافت کنید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

دانلود برای ویندوزفون

دانلود پلاگین گوگل کروم

دانلود پلاگین فایرفاکس

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.