ظاهر شدن صفحه نمایش منعطف گلکسی X سامسونگ پیش از رونمایی رسمی

صنعت موبایل، صنعت خلاقیت است و هر از گاهی شاهد محصولی هستیم که با طراحی انقلابی خود تمامی نظرها را به خود جلب می‌کند، به همین منظور شاهد ظاهر شدن صفحه‌نمایش منعطف گلکسی X سامسونگ پیش از رونمایی رسمی این گوشی هستیم.

0

مدت‌ زیادی است که سامسونگ رویای ساخت صفحه‌نمایش منعطف را در سر می‌پروراند، حتی چندی پیش شاهد اجرای نمایشی از این صفحه‌نمایش نیز بودیم اما دیگر خبری از صفحه‌نمایش منعطف به بیرون منتشر نشد.

از طرف دیگر شایع شده است که سامسونگ سری جدیدی به گوشی‌های گلکسی خود با نام X اضافه خواهد کرد. جالب است بدانید گلکسی X به صفحه‌نمایشی منعطف مجهز است و به این ترتیب به راحتی‌ می‌توانید این گوشی را لوله کرده و در جیب خود قرار دهید.

تاکنون به لطف فناوری OLED شرکت‌ها توانسته‌اند گوشی‌های هوشمندی با صفحه‌نمایش خمیده تولید کنند، تلویزیون‌های مجهز به صفحه نمایش منحنی هم مدتی است که در بازار یافت می‌شوند. با این حساب می‌توان گفت دوران پادشاهی صفحه‌نمایش صاف در گوشی‌های همراه هوشمند به پایان خود نزدیک می‌شود و رفته رفته باید برای تعامل با صفحه‌نمایش منعطف در گوشی‌های همراه هوشمند باشیم.

همان‌گونه که اشاره شد سامسونگ علاقه‌زیادی به صفحه‌نمایش‌های خمیده دارد و سری گوشی‌های گلکسی اج این شرکت یکی دو سالی می‌شود که به صفحه نمایش خمیده مجهز است. از طرف دیگر شایعاتی نیز به گوش می‌رسد که حکایت از صفحه‌نمایش 4K در گلکسی X دارد.

قرار است در مراسم SID 2016 سامسونگ نمایشی از صفحه‌نمایش منحنی خود که داشته باشد، این صفحه‌نمایش را در گلکسی X شاهد خواهیم بود، البته ظاهرا صفحه‌نمایش این گوشی کیفیت 4K ندارد. صفحه‌نمایشی منعطفی که سامسونگ وعده آنرا داده از ابعاد ۵.۷ اینچی برخوردار است و رزولوشن آن برابر با ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است.

البته انصافا باید گفت این رزولوشن برای محصولی که در آغاز راه خود است رزولوشن مناسبی است و بدون شک در آینده نزدیک شاهد صفحه‌نمایش منعطف با رزولوشن 4K هم خواهیم بود. جالب است بدانید این صفحه‌نمایش ضخامت بسیار کمی دارد و تنها ۰.۳ میلی‌متر است و ۱۰ گرم بیشتر وزن ندارد. سامسونگ مدعی است این صفحه‌نمایش منعطف را می‌توان به اندازه ۱۰ میلی‌متر لوله کرد.

ناگفته نماند که در این مراسم در کنار صفحه‌نمایش منعطف، سامسونگ قرار است صفحه‌نمایش‌های OLED دیگری را نیز برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کند. این صفحه‌نمایش‌ها ۱۳.۳ و ۱۴ هستند و از قرار معلوم ضخامت بسیار کمی دارند، این ضخامت کم سازندگان لپ‌تاپ را قادر می‌سازد تا لپ‌تاپ‌های بعدی خود را با ضخامتی بسیار کمتر طراحی کنند. با این حساب بدون شک در آینده نزدیک اخبار و گزارش‌های بیشتری از محصولاتی خواهیم شنید که در آنها صفحه‌نمایش منعطف جا خوش کرده است.

slashgear.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.