در آینده در سینماهای IMAX شاهد عرضه محتوای واقعیت مجازی نیز خواهید بود

طی سال‌های اخیر شاهد رشد چشم‌گیر محبوبیت واقعیت مجازی در بین مردم بودیم. احتمالا به زودی شاهد استفاده از این تکنولوژی در مکان‌های بیشتری هم خواهیم بود. شرکت سینمایی IMAX از این تکنولوژی بهره برده و قرار است محتوای واقعیت‌ مجازی را در سینماهایش به کار بگیرد.

0

شرکت IMAX به فراهم آوردن تجربه‌های بسیار هیجان‌انگیز در سینماها مشهور است. بنابراین این شرکت با به کار گیری واقعیت مجازی تجربه‌ای بسیار مهیج را برای تماشاگران فراهم خواهد آورد.

به این منظور شرکت IMAX از یک پلتفرم نرم‌افزاری و همچنین هدست StarVR متعلق به یک کمپانی سوئدی به نام Starbreeze استفاده خواهد کرد. این هدست منحصر به فرد زاویه دید 210 درجه‌ای را فراهم می‌کند که این موضوع آن را با سایر دیگر هدست‌ها متفاوت می‌سازد. کمپانی Starbreeze اخیرا با ایسر همکاری را آغاز کرده که در آن ایسر به ساخت چنین هدست‌هایی کمک خواهد کرد.

شرکت IMAX از واقعیت مجازی برای نمایش برخی از فیلم‌های بزرگ هالیوودی استفاده خواهد کرد و  هزینه 10 دقیقه استفاده از تجربه واقعیت مجازی در این سینما بین 7 تا 10 برآورد شده است.

بر طبق اطلاعات به دست آماده شرکت IMAX قصد دارد تا اواخر سال جاری تجربه واقعیت مجازی را در 6 نقطه در سرتاسر جهان راه‌اندازی کند.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.