اندروید N امکان باز کردن استفاده جداگانه دو مرورگر کروم در کنار هم را می‌دهد

نصف کردن صفحه به سرعت در حال تبدیل‌شدن به یک قابلیت استاندارد در پلتفرم‌های موبایل می‌شود، چراکه اندازه صفحه‌نمایش‌ها به مقدار لازم بزرگ است و بالاخره کمپانی‌ها متوجه شده‌اند که انجام دادن دو کار به صورت همزمان به نفع کاربران خواهد بود؛ اما اگر بخواهید در یک صفحه که به دو قسمت نصف شده به وبگردی بپردازید چه؟ در iOS به نرم‌افزار خاصی به نام Sidefari نیاز خواهید داشت، اما نه در اندروید N.

0

در جدیدترین نسخه بتای اندروید N، مرورگر وب گوگل کروم به قابلیت خوبی مجهز شده که به شما اجازه می‌دهد در هردو بخش یک صفحه نصف شده پنجره‌های کروم را باز کنید و باید فرض کنیم که این آخرین نسخه از آپدیت خواهد بود. استفاده از آن بسیار آسان است، اما ممکن است در وهله اول متوجه آن نشوید. باید در ابتدا کروم را باز کرده و بعد به حالت Split Screen وارد شوید. پس‌ازاینکه منوی مربوطه باز شد باید گزینه Move to other window را انتخاب کنید تا تب فعلی را به سمت دیگر صفحه نصف شده انتقال دهید.

برای الآن می‌توانید هر بار یک تب را انتقال دهید، اما می‌توانید در هر قسمت از صفحه نصف شده به هر تعداد که مایل باشید تب باز کنید. اگر صفحه وبی که بازکرده‌اید به‌خوبی طراحی شده باشد، با تغییر اندازه هر پنجره دوباره مقیاس عناصر خود را تنظیم خواهد کرد. به‌طورکلی قابلیت خوبی است و استفاده از آن نسبت به استفاده از دو مرورگر مختلف در صفحه‌ای نصف شده، آسان‌تر به نظر می‌رسد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.