هفت دلیل برای این‌که ال‌جی جی 4 خود را به جی 5 ارتقا دهید

ال‌جی در جی ۵ طرحی نو در انداخت و گوشی پرچمداری را روانه بازار کرده که نظر خاص و عام را به خود جلب کرد، به همین منظور اگر مالک جی ۴ ال‌جی هستید ممکن است به دنبال دلایلی برای تعویض گوشی خود با جی ۵ باشید، با این حساب بد نیست اگر با هم نگاهی به هفت دلیل ارتقا جی ۴ به جی ۵ داشته باشیم.

0

ال‌جی در گوشی جی ۵ خود طراحی ماژولار را به خدمت گرفت، این ویژگی هنوز در ابتدای راه خود است و همین امر باعث می‌شود افرادی که دنبال گوشی‌های تراز اول هستند ریسک خرید جی ۵ را انجام ندهند و گلکسی اس ۷ را به این گوشی پرچمدار ترجیح دهند. از طرف دیگر جی ۵ با نوآوری‌های جدید خود باعث شده تا عاشقان سینه چاکی هم داشته باشد. انگیزه خرید این گوشی برای طرفداران برند جی ال‌جی که پیش از این هم جی ۴ داشته‌‌اند بیشتر است. به همین منظور بد نیست تا به هفت دلیل برای ارتقا جی ۴ به گوشی جی ۵ ال‌جی نگاهی بیاندازیم:

۱. طراحی حرفه‌ای و کیفیت بالای محصول

LG-G5-1

افراد زیادی هستند که به طراحی جی ۵ دل باخته‌اند؛ اما از طرف دیگر طراحی به کار گرفته شده در این محصول به مذاق خیلی‌ها هم آن گونه که باید و شاید خوش نیامده است. در این بین اگر گوشی جی ۴ داشته باشید به این معناست که سبک وسیاق طراحی ال‌جی را در گوشی‌های هوشمند تراز اول این شرکت پسندیده‌اید و جی ۵ نیز از لحاظ طراحی به دل شما خواهد نشست. ال‌جی در گوشی جی ۴ خود خلاقیت به خرج داده بود و کاور پشت این گوشی را قابل تعویض انتخاب کرد تا کاربر بتواند قاب پشت گوشی را با سلیقه خود تعویض کند. البته این کاور از لحاظ ظاهر چندان دلچسب نبود. ناگفته نماند که در بین کاورهای جی ۴، قاب چرمی این گوشی بیشتر به چشم می‌آید، در این بین کاربرانی هم هستند که از جنس چرم به کار رفته در این قاب شکایت دارند.

از طرف دیگر ال‌جی در جی ۵ قاب گوشی پلاستیکی و چرمی جی ۴ را به کنار گذاشت و پرچمدار جدید خود را با قاب تماما فلزی روانه بازار کرد. ناگفته نماند که این قاب فلزی به نوعی رنگ‌آمیزی شده که حالت فلزی خود را از دست داده است اما باز هم از پلاستیکی که در جی ۴ شاهد آن بودیم بهتر است.  اگر بخواهیم در خصوص مواد به کار رفته در قاب جی ۵ زیاد وسواس به خرج ندهیم باید گفت نگه‌داری این قاب در دست احساس خوبی را تداعی می‌کند. کناره‌های گوشی نیز منحنی‌تر طراحی شده‌اند و ابعاد کلی گوشی باریک‌تر است. تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا در جی ۵ با ظاهری شیک‌تر نسبت به جی ۴ سر و کار داشته باشیم.

۲. ویژگی Always-on، برگ برنده جی ۵

LG-G5-2 always on

به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین ویژگی‌های پرچمدار جدید ال‌جی، امکان Always-on این گوشی است. ویژگی Always-on امسال برای اولین بار در گوشی‌های پرچمدار ال‌جی و سامسونگ مشاهده شد؛ اما آنچه در Always-on جی ۵ با آن سر و کار داریم کجا و قابلیت Always-on پرچمداران سامسونگ کجا. ناگفته نماند که کاربرانی که کیس Quick Circle را برای جی ۴ خریداری کنند به امکانی شبیه به آنچه در جی ۵ آنرا Always-on می‌نامیم دسترسی دارند. اما داستان در جی ۵ فرق می‌کند، ویژگی Always-on در این گوشی انصافا کاربرد زیادی دارد.

همان‌گونه که از نام این ویژگی پیداست، صفحه‌نمایش جی ۵ به نوعی همیشه روشن است تا اطلاعات ضروری نظیر زمان، تاریخ و اعلان‌های گوشی را زمانی که صفحه‌نمایش گوشی خاموش است در اختیار کاربر قرار دهد. در این بین ویژگی نمایش اعلان‌ها در حالت Always-on گوشی جی ۵ نسبت به پرچمداران سامسونگ برتری کامل دارد. ویژگی Always-on در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ تنها قادر است اعلان‌های مختص اپلیکیشن‌های سامسونگ را نمایش دهد. اما داستان برای ال‌جی فرق می‌کند و جی ۵ تمامی اعلان‌ها را از اپلیکیشن‌های مختلف نمایش می‌دهد. جالب اینجاست که این ویژگی بر خلاف آنچه تصور می‌شود نیاز به مصرف بسیار کمی از شارژ باتری دارد. به این ترتیب دیگر برای بررسی کردن اینکه پیامی برای شما آمده است یا اینکه ساعت چند است نیازی نیست صفحه‌نمایش گوشی را کاملا روشن کنید.

۳. دوربین با زاویه دید واید

LG-G5-3 wide anger camera

دوربین جی ۴ با آنچه در جی ۵ شاهد هستیم از لحاظ مگاپیکسل تفاوتی ندارد و هر دو گوشی پرچمدار از ۱۶ مگاپیکسل بهره می‌برند. ناگفته نماند که گوشی جی ۴ حتی پس از گذشت یک سال هم از لحاظ دوربین به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های بازار شناخته می‌شود. اما اگر مگاپیکسل دوربین این دو گوشی را کنار بگذاریم با امکانات ویژه‌ای در دوربین جی ۵ روبرو خواهیم شد. در جی ۵ شاهد دوربین دومی هستیم که لنز واید دارد. این دوربین دوم هشت مگاپیکسل بیشتر نیست اما زاویه‌ای ۱۳۵ درجه‌ای را در حین عکاسی فراهم می‌کند. این میزان زاویه باعث می‌شود تا عکس‌برداری راحت‌تر انجام شود و سوژه‌های بیشتری را در عکس داشته باشیم.
G5 Main Camera G5 wide angle
دوربین اصلی جی ۵ نیز از زاویه‌ای ۷۸ درجه عکس‌برداری می‌کند. با این حساب به لطف دوربین دوم، ۵۷ درجه زاویه بیشتر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. بد نیست بدانید نمای دید افقی انسان حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه است. به این ترتیب سوژه در عکس‌هایی که با دوربین دوگانه جی ۵ گرفته می‌شود نسبت به آنچه با چشم معمولی می‌بینیم زاویه‌ای بازتر دارند. البته عکس‌برداری با این لنز واید در تمامی شرایط مناسب به نظر نمی‌رسد؛ اما امکان تغییر دوربین به راحتی انجام می‌شود. جالب است بدانید حتی در حین فیلم‌برداری هم می‌توانید لنزهای دوربین را تغییر دهید.

۴. سنسور تشخیص اثر انگشت بسیار سریع

LG-G5-finger sensor

زمانی که جی ۴ روانه بازار شد؛ سنسور تشخیص اثر انگشت آنچنان که باید و شاید جای خود را در گوشی‌های همراه باز نکرده بود؛ اما اکنون قضیه فرق می‌کند و به جرات می‌توان گفت تمامی گوشی‌های تراز اول به سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز هستند. با این حساب کاملا طبیعی است که جی ۵ هم به سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز باشد؛ اما این سنسور با آنچه تاکنون در گوشی‌های همراه درجه یک دیده‌ایم تفاوت دارد. بد نیست بدانید در جی ۵ با سنسور اثر انگشتی طرف هستیم که در نوع خود یکی از بهترین‌هاست.

اگر تاکنون با سنسورهای مختلف تشخیص اثر انگشت در گوشی‌های مختلف سر و کار داشته باشید حتما متوجه شده‌اید که این سنسورها از لحاظ عملکرد با یکدیگر تفاوت دارند. ال‌جی سنسور تشخیص اثر انگشت جی ۵ را در پشت این گوشی تعبیه کرده است. پشت گوشی جای بسیار خوبی برای اسکن اثر انگشت است، از طرف دیگر این سنسور از سرعت بسیار بالایی نیز برخوردار است. جالب است بدانید این سرعت گاهی اوقات آنقدر زیاد می‌شود که احساس می‌کنید قبل از لمس سنسور قفل گوشی باز شده است! از طرف دیگر این سنسور کاملا قابل اطمینان است و اثر انگشت کاربر را با بالاترین دقت ممکن شناسایی می‌کند. با در نظر گرفتن تمامی این موارد به شما اطمینان خاطر می‌دهیم که سنسور تشخیص اثر انگشت جی ۵ از لحاظ سرعت و دقت رقیب ندارد.

۵. سرعت، سرعت و باز هم سرعت

LG-G5-speed
اگر اهل بررسی مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند تراز اول باشید حتما می‌دانید که بیشتر پرچمداران امسال به چیپست اسنپ‌دارگون ۸۲۰ و ۴ گیگابایت رم مجهز هستند. در جی ۵ ال‌جی هم شاهد همین مشخصات سخت‌افزاری هستیم. بد نیست بدانید ال‌جی برای جی ۴ از پردازنده اسنپ‌دارگون ۸۰۸ و ۳ گیگابایت رم استفاده کرده بود. سال گذشته سال خوبی برای شرکت کوالکام، تولید کننده چیپست‌های اسنپ‌دراگون، نبود. چیپست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ با مشکلاتی روبرو شد که ال‌جی ترجیح داد در جی ۴ به استفاده از چیپست  اسنپ‌دراگون ۸۰۸ قناعت کند. انصافا باید گفت این چیپست عملکرد بسیار خوبی در جی ۴ دارد؛ اما باز هم گاهی اوقات در حین کار با وقفه‌هایی روبرو می‌شویم.

در این بین داستان برای جی ۵ فرق می‌کند، پرچمدار فعلی ال‌جی به اندازه‌ای سریع است که گفته می‌شود ممکن است حتی از گلکسی اس ۷ هم سریع‌تر باشد. اپلیکیشن‌ها در جی ۵ به سرعت باز می‌شوند، اجرای چند اپلیکیشن مختلف به راحتی انجام می‌شود و بازی‌های گرافیک بالا بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شوند. ال‌جی از لحاظ نرم‌افزاری هم دستی به سر و روی جی ۵ کشیده است، این امر باعث شده تا گشت و گذار در میان منوهای پرچمدار جدید ال‌جی هر چه روان‌تر انجام شود. با در نظر گرفتن تمامی این موارد باید گفت جی ۵ نسبت به جی ۴ از لحاظ سرعت برتری کامل دارد.

۶. بهینه‌سازی نرم‌افزاری در جی ۵

lg-g5-software
جی ۵ از لحاظ نرم‌افزاری شاهد بهینه‌سازی‌های متفاوتی است. با این حساب در پرچمدار جدید ال‌جی ابزارهایی که مصرف باتری زیادی داشتند حذف شده‌اند، برای نمونه می‌توان به قابلیت چند‌ پنجره‌ای (Multi window) اشاره کرد که در جی ۵ دیگر شاهد آن نیستیم. البته کاربران حرفه‌ای که ممکن است هنوز این اپلیکیشن‌ها را ترجیح دهند؛ اما حذف آنها به بهینه‌ شدن رابط کاربری جی ۵ کمک زیادی کرده است.

ناگفته نماند که ظاهر رابط کاربری جی ۵ با آنچه در جی ۴ دیده‌ایم تفاوت چندانی ندارد. در جی ۵، رنگ‌های منوها از طیف ملایم‌تری انتخاب شده‌اند و منوی Settings هم از لحاظ رنگ متفاوت طراحی شده است. بزرگ‌ترین تغییر نرم‌افزاری جی ۵ را  می‌توان حذف کشوی اپلیکیشن‌ها (app drawer) دانست. البته اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که به استفاده از کشوی اپلیکیشن‌ها عادت دارند به راحتی می‌توانید این ویژگی را با دانلود لانچر UX 4.0 به گوشی جی ۵ خود اضافه کنید.  از طرف دیگر ال‌جی پوسته‌های شخصی سازی شده زیادی دارد که به راحتی قادر هستید پوسته دلخواه را با آنچه به صورت پیش‌فرض در جی ۵ استفاده شده تغییر دهید.

۷. استفاده از طراحی ماژولار

LG-G5-mudole
سعی کردیم مهمترین برتری جی ۵ را برای آخر نگه داریم، به جرات می‌توان گفت طراحی ماژولار، بزرگ‌ترین برتری جی ۵ نسبت به جی ۴ است. تنها قسمتی که در جی ۴ قابل تعویض است باتری این گوشی است؛ اما در جی ۵ قسمت‌های مختلفی را با استفاده از طراحی ماژولار این گوشی می‌توان تعویض کرد. برای نمونه با اضافه کردن ماژول دوربین، به راحتی می‌توانید به امکانات بیشتری از دوربین جی ۵ دسترسی داشته باشید. البته شوربختانه باید گفت که طراحی ماژولار جی ۵ در حال حاضر هنوز جا نیافتاده است.

این گوشی در حال حاضر ماژول‌های چندانی ندارد و جالب است بدانید که حتی در آمریکا هم یک ماژول بیشتر برای جی ۵ در دسترس نیست. با در نظر گرفتن این موارد باز هم نمی‌توان از ویژگی ماژول جی ۵ صرف نظر کرد. برای نمونه می‌توان به استفاده از ماژول باتری در این گوشی اشاره کرد، به این ترتیب کاربر در شرایط ضروری و حساس به راحتی قادر است ماژول باتری جی ۵ را تعویض کرده و بدون وقفه به ادامه کار خود بپردازد.

در اینجا به پایان لیست هفت دلیل برای ارتقا جی ۴ به جی ۵ رسیدیم، بدون شک دلایل دیگری نیز وجود دارند که ما به آنها اشاره نکردیم، با این حساب اگر موردی به ذهن شما خطور کرد حتما آنرا با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

phandroid.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.