کورتانا اکنون قادر است اعلان‌های گوشی اندرویدی را بر روی ویندوز 10 پی‌سی نمایش دهد

مایکروسافت در مراسم بیلد ۲۰۱۶ خود اعلام کرده بود که کاربران قادر خواهند بود اعلان‌های گوشی‌ همراه هوشمند را بین نسخه ویندوز ۱۰ پی‌سی و اندروید سینک کنند، اکنون کورتانا وظیفه نمایش اعلان‌های گوشی اندرویدی را بر روی ویندوز ۱۰ پی‌سی به عهده گرفته است.

0

با این حساب اگر گوشی اندرویدی دارید قادر خواهید بود از این پس از طریق دستیار صوتی کورتانا در کامپیوتر مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اعلان‌های دریافت شده توسط گوشی را بررسی کنید.

تمامی این فرآیند توسط کورتانا انجام می‌شود، نسخه نصب شده کورتانا در اندروید قادر است تمامی اعلان‌های دریافت شده در گوشی را به کامپیوتر مجهز به ویندوز ۱۰ منتقل کند. ناگفته نماند که این ویژگی در نسخه فعلی ویندوز ۱۰ که با شماره ۱۵۱۱ شناخته می‌شود موجود نیست، اما اگر از نسخه اینسایدر با شماره بیلد ۱۴۳۴۲ استفاده کنید به این ویژگی جدید دسترسی خواهید داشت.

android notification windwos 10-1

لازم به ذکر است که آخرین نسخه اپلیکیشن دستیار صوتی کورتانا باید بر روی گوشی اندرویدی شما نصب شده باشد. به این ترتیب پس از انجام تنظیمات عمومی در کورتانا نسخه اندروید، برای فعال کردن ویژگی دریافت اعلان‌ها در ویندوز ۱۰، کافی است تا به منوی Settings در نسخه اندروید کورتانا وارد شده و گزینه دریافت اعلان‌ها را در ویندوز ۱۰ فعال و تنظیمات آنرا مشخص کنید.

جالب اینجاست که در این قسمت قادر هستید تنظیمات را برای دریافت اعلان‌ها از اپلیکیشن به خصوصی مشخص نمایید. ذکر این نکته نیز لازم است که گوشی اندرویدی نیز باید به اندروید نسخه آب‌نبات چوبی یا بالاتر مجهز باشد. با این حساب اگر تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید اعلان‌ها از گوشی اندرویدی بوسیله کورتانا به ویندوز ۱۰ در روی کامپیوتر شما منتقل و نمایش داده می‌شوند. در این بین استفاده از یک حساب واحد کاربری مایکروسافت برای ارتباط بین گوشی اندرویدی و کامپیوتر مجهز به ویندوز ۱۰ الزامی است.

android notification windwos 10-2

آزمایش‌‌های اولیه از همسان‌سازی عالی و بدون مشکل اعلان‌های گوشی اندرویدی در ویندوز ۱۰ خبر می‌دهد، لازم به ذکر است که این آزمایش‌ها با گوشی نکسوس ۵ انجام شده است. به این ترتیب با اضافه شدن این ویژگی جدید به ویندوز ۱۰ نسخه پی‌سی می‌توان انتظار داشت که در آینده شاهد تعامل بیشتری میان ویندوز ۱۰ و اندروید باشیم.

mspoweruser.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.