اولین گوشی ماژولار پروژه Ara گوگل سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه می‌شود

دو سال پیش اعلام شد که پروژه Ara گوگل وارد مرحله بتا شده است؛ اما از آن زمان تاکنون خبر زیادی از گوشی‌های ماژولار این پروژه مطرح نشده است. در همین زمینه به خبری برخوردیم که از عرضه اولین گوشی ماژولار پروژه Ara گوگل در سال ۲۰۱۷ خبر می‌دهد.

0

گوگل قصد دارد گوشی‌های هوشمندی را تولید کند که خریداران بتوانند ماژول‌های سخت‌افزاری دلخواه را بر روی آن نصب کنند، برای نمونه ممکن است کاربری به گوشی با میزان رم و پردازنده بالا نیاز داشته باشد اما دوربین برای وی از اهمیت کمتری برخوردار باشد، اینجاست که پروژه Ara گوگل کاربران را قادر می‌سازد تا ماژول‌های دلخواه را بسته به نیاز و کاربردی که دارند در گوشی به کار بگیرند و به نوعی گوشی هوشمند خود را از لحاظ سخت‌افزاری شخصی سازی کنند.

همان‌گونه که اشاره شد هر از گاهی شاهد اخباری از این پروژه گوگل هستیم؛ اما این اخبار آنقدر درست و درمان نیست که بتوان روی آنها حساب باز کرد، به همین منظور گفته می‌شد که گوگل پروژه Ara خود را تا سال ۲۰۱۶ میلادی به تاخیر انداخته است، سال ۲۰۱۶ هم فرا رسیده و خبری از پروژه Ara به میان نیامد و با این حساب امسال هم چشم علاقه‌مندان پروژه Ara به گوشی ماژولار گوگل روشن نخواهد شد. بر اساس آخرین گزارش‌هایی که از این پروژه به گوش می‌رسد گوگل قصد دارد در سال ۲۰۱۷ میلادی رسما تبلیغات این پروژه را آغاز کند.

در حال حاضر مشخص نیست که گوگل برای تبلیغ این پروژه چه بودجه‌ای در نظر گرفته یا اینکه در چه بازه زمانی از سال ۲۰۱۷ شاهد تبلیغات گوشی‌های ماژولار خواهیم بود، بِلیس بِرترَند (Blaise Bertrand) مدیر خلاقیت پروژه Ara تاکید دارد که گوشی نهایی ساخته شده باریک و ظریف است و از زیبایی نیز بی‌بهره نخواهد بود. رکن اصلی این پروژه را ماژولار بودن قطعات آن تشکیل می‌دهد و گوگل هم در حال حاضر با چندین شرکت مختلف برای ساخت ماژول‌های این گوشی در حال همکاری است.

شرکت‌های بزرگی نظیر پاناسونیک، توشیبا سونی، iHealth و میکرون (Micron) هم اکنون سخت مشغول کار بر روی ساخت ماژول‌هایی هستند که قرار است در گوشی‌های پروژه Ara به خدمت گرفته شود. در کنار ماژول‌های رایجی که گوشی‌های هوشمند همراه به آنها نیاز دارند،‌گفته می‌شود ماژول‌هایی هوشمندی نیز برای سلامت کاربر ساخته خواهد شد.

در این زمینه برای نمونه می‌توان به ماژول‌ مخصوصی برای بیماران دیابتی اشاره کرد، ساخت این ماژول‌ها را شرکت ihealth بر عهده دارد. در مجموع باید گفت بدون شک پروژه Ara از لحاظ ایده و نوآوری نظیر ندارد و با این حساب باید گفت صبر کردن تا سال آینده برای اطلاعات بیشتر و احتمالا تبلیغات تجاری گوشی‌های ماژولار این پروژه ارزشش را دارد.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.