شما انتخاب کنید؛ گلکسی S7 یا آیفون 6S ! کدام یک دوربین بهتری دارد؟

یکی از چیزهایی که سازندگان گوشی‌هیا هوشمند روی آن مانور می‌دهند دوربین آنها است. در این یادداشت دوربین دو غول اسمارتفون بازار یعنی گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس را به صورت عملی مقایسه می‌کنیم.

69

برای اینکه مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس جذاب‌تر شود، رقابت را وارد آن کرده‌ایم و پس از بررسی نقاط ضعف و قوت هریک از دو گوشی، انتخاب گوشی بهتر را به شما می‌سپاریم و این شما هستید که انتخاب می‌کنید در هر مرحله کدام گوشی موفق‌تر عمل کرده است.

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس / مشخصات فنی

ابتدا و قبل از شروع رقابت، بهتر است نیم‌نگاهی به مشخصات فنی دوربین هر دو محصول بیندازیم. در جدول زیر مشخصات فنی دو گوشی را در کنار یکدیگر می‌بینید.

اسمارتفون Galaxy S7 iPhone 6S
تعداد پیکسل 12 mp 12 mp
حداکثر رزولوشن 4032 × 3024 4608 × 2592
فاصله کانونی 26 mm 29 mm
دیافراگم f:1.7 f:2.2
اندازه سنسور 1/2.5″ 1/3″
اندازه پیکسل 1.4 μm 1.22 μm
حداکثر رزولوشن ویدئو 3840×2160 (4K) 3840×2160 (4K)
تعداد پیکسل دوربین جلویی 5 mp 5 mp

روی کاغذ برتری نسبی S7 مشهود است. دیافراگم بازتر، سنسور بزرگ‌تر و پیکسل‌های بزرگ‌تر از مزیت‌های S7 نسبت به 6S است. در ضمن لنز S7 اندکی از 6S وایدتر است. بااین‌حال چیزی که عیار دوربین‌ها را نشان می‌دهد، عکس‌هایی است که می‌گیرند.

و اما رقابت …

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس / راند اول: چشم‌انداز و جزئیات

در این راند قدرت دوربین هر دو گوشی در ثبت چشم‌انداز بررسی می‌شود. ارائه جزئیات، واقع‌نمایی و نوردهی، شاخص‌های انتخاب گوشی بهتر در این راند است.

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-01

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-02طبیعتاً وقتی با بزرگ‌ترین‌های تلفن همراه جهان طرف هستیم، نباید انتظار رقابت یک‌طرفه‌ای را داشته باشیم و همان‌طور که از عکس‌های این مرحله پیداست، رقابت نزدیک خواهد بود. هر دو عکس به‌شدت شبیه یکدیگر هستند و تنها چیزی که در نمای کلی آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، واقع‌نمایی بیش‌تر 6S در پردازش رنگ و نوردهی است. برای قضاوت بهتر، سراغ برش صد درصد عکس‌ها می‌رویم.

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-03به نظر می‌آید در اینجا هم 6S بهتر عمل کرده‌است. نوردهی بسیار بهتر بوده و رنگ‌ها به واقعیت نزدیک‌تر هستند. بااین‌حال وضوح و تفکیک در S7 بیش‌تر است، هرچند که همین مسئله باعث کاهش واقع‌نمایی عکس‌های این گوشی شده است.

به نظر شما برنده این راند کدام محصول است:

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6S در بخش چشم‌انداز و جزئیات


مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس / راند دوم: چشم‌انداز و جزئیات در شب

در این مرحله قدرت دو محصول در ثبت یک چشم‌انداز شبانه و ارائه جزئیات مناسب از آن‌ها با نویز کمتر موردبررسی قرار می‌گیرد. نوردهی بهتر، نویز کمتر و وضوح بیش‌تر شاخص‌های این مرحله برای انتخاب گوشی برتر است.

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-04

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-05در نگاه کلی S7 از 6S بهتر عمل کرده‌است. اگر واقع‌نمایی 6S را کنار بگذاریم به نظر در بقیه موارد S7 بهتر است. برای قضاوت دقیق‌تر نگاهی هم به برش صد درصد می‌اندازیم.

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-06در برش صد درصد برتری قاطع S7 کاملاً مشهود است. 6S در این راند تقریباً حرفی برای گفتن ندارد.

به نظر شما کدام گوشی در این راند موفق‌تر بوده است.

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6S در بخش چشم‌انداز و جزئیات در شب

  • آیفون 6 اس (9%)
  • گلکسی اس 7 (91%)
Loading ... Loading ...

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس / راند سوم: بازنمایی رنگ‌ها

در این راند قدرت بازنمایی رنگ در گوشی‌ها را به رقابت گذاشته‌ایم. ثبت بهتر و درست‌تر رنگ‌ها در کنار حفظ واقع‌نمایی و وضوح بیش‌تر عوامل تعیین‌کننده در انتخاب گوشی بهتر در این مرحله است.

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-07

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-08به نظر می‌آید وایت بالانس متفاوت دو گوشی باعث شده است دو عکس کاملاً متفاوت در اختیار داشته باشیم. در S7 رنگ‌ها گرم‌تر ثبت‌شده و با زرد خوش‌رنگی طرف هستیم. درعین‌حال در 6S رنگ‌ها سردتر ثبت‌شده و آبی بسیار زیبایی در عکس‌ها ایجادشده است که در عکس رقیب وجود ندارد. به‌هرحال قضاوت کمی سلیقه‌ای است.

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-09در برش صد درصد می‌بینیم که برخلاف راندهای قبلی وضوح عکس ارائه‌شده توسط 6S بهتر از رقیب است.

به نظر شما کدام گوشی رنگ‌ها را بهتر ارائه کرده است:

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6S در بخش بازنمایی رنگ‌ها


مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس / راند چهارم: نمای داخلی

با توجه به استفاده از نورهای مصنوعی در محیط‌های داخلی، ثبت عکس ایدئال از این محیط‌ها برای دوربین‌ها همیشه چالش‌برانگیز است. در این راند معیار انتخاب گوشی بهتر، ثبت تصویری با واقع‌نمایی چه در جزئیات و چه در رنگ‌ها است. وضوح بیش‌تر و نویز کمتر هم قطعاً مدنظر هستند.

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-10

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-11تفاوت وایت بالانس دو گوشی در این عکس هم مشهود است. در نمای کلی تفاوت دگری بین دو عکس دیده نمی‌شود. بهتر است سراغ برش صد درصد برویم.

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6 اسحتی در برش صد درصد هم تفاوت چندانی بین دو عکس وجود ندارد. S7 اندکی وضوح بیش‌تری داشته و بازهم اندکی نوردهی بهتری دارد؛ اما 6S کمی در واقع‌نمایی بهتر عمل کرده است.

به نظر شما کدام گوشی پیروز این راند است:

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6S در بخش نمای داخلی


مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس / راند پنجم: ثبت پُرترِه

در این مرحله قدرت دو گوشی در ثبت یک پرتره در شرایط نوری مناسب مورد ارزیابی قرارگرفته است. ارائه جزئیات بیش‌تر و نوردهی بهتر در کنار حفظ واقع‌نمایی معیار انتخاب گوشی بهتر در این راند است.

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-13

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-14به نظر شخص من هیچ‌یک از این دو گوشی در ثبت پرتره ایدئال عمل‌نکرده‌اند. هر دو گوشی در نوردهی عکس ضعیف عمل کرده‌اند و بخشی از صورت بیش از مقدار لازم روشن ثبت‌شده است. در این زمینه S7 ضعیف‌تر عمل کرده است و همان‌طور که می‌بینید، بخش سمت چپ پیشانی سوژه بسیار روشن ثبت‌شده و عملاً جزئیاتش را ازدست‌داده است. درعین‌حال به نظر می‌آید 6S درواقع نمایی اندکی بهتر عمل کرده است. برای قضاوت بهتر سراغ برش صد درصد می‌رویم.مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس

S7 جزئیات و وضوح بسیار بیش‌تری نسبت به 6S ارائه کرده است، بااین‌حال 6S درواقع نمایی موفق‌تر عمل کرده است.

به نظر شما کدام گوشی پرتره بهتری ثبت کرده است:

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6S در ثبت پُرترِه


مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس / راند ششم: عکاسی ماکرو

در این راند توانایی لنز دو گوشی در ثبت سوژه‌های نزدیک‌تر بررسی‌شده است. برای بررسی این قابلیت، هر دو گوشی را در مکانی یکسان قرار داده و توانایی فوکوس کردن آن‌ها در نزدیک‌ترین مکان ممکن به دوربین محک زده‌شده است.

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-16

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-17تقریباً لنز هر دو گوشی در این زمینه به یک اندازه موفق بوده‌اند.

به نظر شما کدام گوشی در عکاسی ماکرو موفق‌تر بوده است:

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6S در عکاسی ماکرو


مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس / راند هفتم: سلفی

توانایی دوربین جلویی گوشی در ثبت یک سلفی خوب در این راند بررسی‌شده است. ثبت یک پرتره بهتر با جزئیات و واقع‌نمایی بیش‌تر معیار انتخاب گوشی بهتر است.

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-18لنز وایدتر دوربین سلفی S7 در این راند کاملاً مشهد است. اگر عکس چند نفرِ بگیرید این قابلیت حسن محسوب می‌شود، اما اگر می‌خواهید سلفی تک نفرِ بگیرید و کل کادر را با صورت خود پرکنید، دوربین سلفی 6S مناسب‌تر است. غیر از موارد گفته‌شده، واقع‌نمایی بیش‌تر S6 دیگر تفاوت دو گوشی است.

Samsung-Galaxy-s7-vs-apple-iphone-6s-camera-comparison-19در برش صد درصد ارائه جزئیات و وضوح بیش‌تر از S7 مشهود است، هرچند که S6 اندکی در واقع‌نمایی بهتر عمل کرده است.

به نظر شما سلفی کدام گوشی بهتر است:

مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6S در بخش سلفی


مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...

جمع‌بندی مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس :

به نظر می‌آید هیچ‌کدام از دو گوشی برتری غالبی بر دیگری ندارد. S7 جزئیات و وضوح بیش‌تری ثبت کرده و در نماهای شبانه عکس‌های بهتری ثبت می‌کند. درعین‌حال 6S واقع‌نمایی بیش‌تری دارد؛ چه در تفکیک جزئیات، چه در بازنمایی رنگ‌ها و چه در نوردهی.

به نظر شما، با توجه به عکس‌های بالا، کدام‌یک از این دو محصول دوربین بهتری دارد؟

گلکسی اس 7 یا آیفون 6S؛ کدامیک دوربین بهتری دارد؟


مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

69 نظر برای این مطلب
  1. برهان می‌گوید

    برتری سامسونگ کاملا مشهوده تو عکسها، واقعآ همچین مقایسه های سلیقه ای و تعصبی رو از این سایت انتظار نداشتم…