سامسونگ بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی Gartner، سامسونگ در سه ماه نخست سال 2016 هم کماکان توانسته لقب بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی همراه در جهان را حفظ نماید.

0

بر این اساس شرکت سامسونگ از ابتدای سال جاری میلادی دست کم 81.186 میلیون گوشی هوشمند تولید کرده و با این حساب بر 23 درصد بازار جهانی تسلط دارد. در همین راستا برآورد می‌شود که سهم شرکت کره‌ای نسبت به اپل از بازار جهانی 7.9 درصد بیشتر است.

گارتنر همچنین تخمین میزند که تولید گوشی‌های آیفون با کاهش حدود 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش، اکنون به 51.629 میلیون رسیده است. با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دریافت سهم این شرکت از بازار جهانی اکنون به 14.8 درصد افت کرده این در حالی است که در سه ماه نخست سال 2015 مانتین ویوها بر 17.9 بازار تسلط داشتند.

phz

با نگاهی به جدول ارائه شده در این گزارش، مشاهده می‌شود که سه تولیدکننده چینی هواوی، اوپو و شیائومی در رده‌های سوم تا پنجم بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان قرار دارند. البته در این بین اوپو را می‌توان موفق‌ترین شرکت چینی دانست، زیرا طی سال گذشته فروش گوشی‌های ساخت این شرکت در بازار با رشد دست کم 145 درصدی روبه‌رو بوده است. به طور کلی حدود 349 میلیون گوشی در طول این بازه زمانی به بازار عرضه شده و نهایتاً منجر به یک رشد 3.9 درصدی نسبت به بازه مشابه در سال گذشته شده است.

علاوه بر این مشاهده می‌شود که سهم پلتفرم اندروید از بازار پلتفرم‌های موبایلی در سه‌ماهه اول سال 2016، به 84.1 درصد رسیده است و این در حالی است که سهم آی‌او‌اس اپل نیز به 14.8 کاهش داشته است. با نگاهی به جدول فوق نیز می‌توان دریافت سه شرکت هواوی، اوپو و شیائومی به ترتیب 28.86، 16.11 و 15.04 میلیون گوشی همراه در سه ماه نخست سال جاری میلادی راه بازار کرده‌اند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.