پتنت جدید سامسونگ از ایده این شرکت برای یادداشت‌برداری روی لبه‌های خمیده صفحه‌نمایش می‌گوید

باخبر شدیم مرداد ماه سال گذشته سامسونگ پتنتی را برای یادداشت‌برداری روی لبه‌های خمیده صفحه‌نمایش گوشی به ثبت رسانده است. این پتنت را ممکن است در گلکسی نوت 6 اج شاهد باشیم.

0

صفحه‌نمایش خمیده چند سالی بیشتر نیست که در گوشی‌های هوشمند تراز اول حضور دارد، این فناوری طرفداران خاص خود را دارد و انصافا باید گفت که سامسونگ در گوشی‌های سری گلکسی اج خود به زیبایی از صفحه‌نمایش خمیده در لبه‌ها استفاده کرده است.

حالا از آنجایی که هنوز چند ماهی با رونمایی رسمی گلکسی نوت بعدی فاصله داریم، می‌توان انتظار داشت پتنت سامسونگ برای یادداشت گذاشتن بر روی لبه خمیده صفحه‌نمایش در گلکسی نوت 6 اج به کار گرفته شود. بر اساس آنچه در مستندات این پتنت به چشم می‌خورد، می‌توان گفت که سامسونگ در حال توسعه صفحه‌ای حساس‌ به قلم استایلوس است که اجازه می‌دهد کاربران مستقیما با قلم S Pen این شرکت بر روی لبه‌های این صفحه یادداشت بگذارند.
Single-edge-Note-patent
در حال حاضر کاربردهایی که این پتنت جدید می‌توان برای گوشی به ارمغان بیاورد مشخص نیست اما بدون شک هزار و یک استفاده متنوع را می‌توان با یادداشت‌گذاری در لبه صفحه‌نمایش گوشی به کار گرفت. برای نمونه فرض کنید قصد دارید شماره تلفن کسی را سریع یادداشت کنید چه راهی بهتر از یادداشت کردن این شماره بر روی لبه صفحه‌نمایش خمیده گوشی؟!

ناگفته نماند که سامسونگ صدها پتنت مختلف را به ثبت رسانده که تمامی آنها در عمل بر روی محصولات این شرکت به خدمت گرفته نشده‌اند و این پتنت نیز ممکن است به همین سرنوشت دچار شود. اما از آنجایی که سامسونگ بر روی صفحه‌خمیده گوشی‌های تراز اول خود مانور زیادی می‌دهد انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد نوشتن بر روی این صفحه‌های خمیده در گوشی‌های سامسونگ باشیم اگر چه در گلکسی نوت 5 نیز شاهد قابلیتی هستیم که می‌تون روی صفحه نمایش خاموش یادداشت‌برداری کرد.

sammobile.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.