این اپلیکیشن معادلات ریاضی شما را با عکس گرفتن از روی همان کاغذ حل خواهد کرد

به لطف فناوری تشخیص بصری اطلاعات، شاهد اپلیکیشن ریاضی هستیم که قادر است با عکس گرفتن از معادلات از روی کاغذ آنها را حل کند.

0

باید اعتراف کرد که ریاضی چیزی نیست که همه به آن علاقه داشته باشند؛ از طرف دیگر ریاضی دانشی است که هر اندازه هم از آن فراری باشیم باز هم روزی کارمان به حل فرمول‌های ریاضی گیر خواهد کرد؛ اینجاست که اپلیکیشن Mathpix قادر است تا با گرفتن عکس از فرمول نوشته شده بر روی کاغذ در چند ثانیه آنرا حل کند. رابط کاربری دوربین این اپلیکیشن هم ساز و کار پیچیده‌ای ندارد و همانند هر اپلیکیشن معمولی دوربین در گوشی‌های هوشمند عمل می‌کند، با این حساب کافی است تا عکس صفحه‌ای که فرمول‌ها بر روی آن نوشته شده‌اند را از این طریق گرفته و حل آنها را به عهده Mathpix بسپارید!

Mathpix-iOS-app

جالب اینجاست که این اپلیکیشن حل فرمول‌های ریاضی، از عهده حل فرمول‌های سخت و پیچیده ریاضی بر می‌آید و در کنار آن شیوه حل فرمول را نیز به صورت مرحله به مرحله در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به این ترتیب دانش آموزان در سر کلاس نه تنها جواب را قادر هستند از این طریق به دست آوردند، بلکه می‌توانند به شیوه حل معادله نیز نگاهی بیاندازند.

حل معادلات در این اپلیکیشن بر روی گوشی انجام نمی‌شود و پس از گرفتن عکس، وظیفه فرآیند تشخیص بصری معادلات را گوشی انجام می‌دهد اما حل کردن و بررسی فرمول‌های پیچیده نیازمند ارتباط گوشی با سرور اصلی این اپلیکیشن است. به این ترتیب برای استفاده از Mathpix ارتباط دائمی اینترنت نیاز است.

اپلیکیشن Mathpix را نیکو جیمِنِز (Nico Jimenez) دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد ابداع کرده است. سایر توسعه دهندگان این اپلیکیشن را نیز مایکل لی (Michael Lee) و آگست تروُل‌بَک (August Trollback) که آنها هم دانش‌آموزان دبیرستانی هستند تشکیل می‌دهند.

کار این جوان‌ها در نوع خود ستودنی است چرا که این اپلیکیشن اولین ابزار هوشمند تشخیص بصری معادلات دستنویس ریاضی به حساب می‌آید که قادر است آنها را حل کند. در پایان ذکر این نکته نیز لازم است که اپلیکیشن Mathpix تنها برای کاربران iOS قابل دانلود و استفاده است.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.