سامسونگ رم 6 گیگابایتی LPDDR4 خود با معماری ۱۰ نانومتری را معرفی کرد؛ احتمالا برای گلکسی نوت 6

امروز شاهد رونمایی از رم 6 گیگابایتی LPDDR4 سامسونگ بودیم که از معماری 10 نانومتری بهره می‌گیرد، از هم اکنون پیش‌بینی می‌شود که به احتمال زیاد در گلکسی نوت 6 این رم جدید به خدمت گرفته خواهد شد.

0

جالب است بدانید گلکسی اس 3 که چهار سال پیش از جانب سامسونگ در ژاپن معرفی شد تنها دو گیگابایت رم داشت، در حالی که نسخه‌ آمریکایی این گوشی تنها از یک گیگابایت رم بهره می‌برد که در آن زمان میزان مناسبی هم بود. از آن زمان چهار سال بیشتر نگذشته اما رم‌های 6 گیگابایتی سلانه‌سلانه راه خود را به بازار گوشی‌های همراه هوشمند باز می‌کنند.

امروز شهر شِنزِن چین شاهد مراسم Samsung Mobile Solutions Forum بود، در این مراسم سامسونگ از رم LPDDR4 با میزان ظرفیت 6 گیگابایت رونمایی کرد، همان‌گونه که اشاره شد این رم از معماری 10 نانومتری استفاده می‌کند. این فناوری باعث می‌‌شود مصرف انرژی این رم جدید بسیار کم‌تر باشد و در نتیجه به افزایش عمر شارژ باتری گوشی کمک کند.

با این حساب می‌توان انتظار داشت که گلکسی نوت 6 سامسونگ از لحاظ سخت‌افزاری تا دندان مسلح روانه بازار خواهد شد. انتظار می‌رود این گوشی تراز اول صفحه‌نمایشی با کیفیت AMOLED با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل و ابعادی ۵.۸ اینچی داشته باشد. از لحاظ باتری نیز بعید می‌رسد که کاربران این گوشی با میزان کم باتری روبرو شوند چرا که گفته می‌شود باتری 4 هزار میلی‌آمپری در گلکسی نوت 6 تعبیه خواهد شد.

سامسونگ عادت دارد تا از لحاظ سخت‌افزار و نرم‌افزار، گوشی‌های سری نوت خود را نسبت به گلکسی اس قوی‌تر و مجهزتر روانه بازار کند و با این حساب به خدمت گرفتن رم 6 گیگابایتی از نوع LPDDR4 با معماری 10 نانومیلی‌متری هم به برتری نوت 6 در بازار کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

مرداد ماه سال گذشته شاهد رونمایی گلکسی نوت 6 از جانب سامسونگ بودیم. با این حساب اگر سامسونگ گلکسی نوت 6 را هم در همین بازه زمانی معرفی کند می‌توان گفت که هنوز چند ماهی تا رونمایی این گوشی تراز اول سامسونگ فاصله داریم و بدون شک تا آن زمان اخبار و شایعات مختلف بیشتری از گلکسی نوت 6 به بیرون درز پیدا خواهد کرد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.