کدام ساعت‌های هوشمند و چه وقت به اندروید ور ۲ آپدیت خواهند شد؟

عرضه فناوری‌های پوشیدنی در سطح دنیا به‌سرعت در حال افزایش است و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که روند رو به رشد عرضه ابزارهای پوشیدنی که از قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند برخوردار است، موجب می‌شود این ابزارها به عنوان یک مکمل مورد توجه کاربران گوشی‌های تلفن همراه قرار گیرد. گوگل نیز با توجه به اهمیت این حوزه از فناوری می‌کوشد زیرساخت تولید این نوع گجت ها را فراهم کند و در همین راستا در گردهمایی I/O2016 از پلتفرم اندروید ور ۲ رونمایی کرد.

0

در این نسخه از اندروید ویر که قرار است پاییز منتشر شود نیاز به وجود گوشی برای نصب اپلیکیشن‌ها را از بین خواهد برد و برخلاف تمامی ساعت‌های هوشمند کنونی اپلیکیشن به‌صورت مستقیم روی ساعتتان نصب خواهد شد. به این ترتیب اگر گوشی کنارتان نباشد باز هم ساعت به‌صورت مستقل تمامی کارها را انجام خواهد داد.

اندروید ور 2.0 می‌تواند به‌صورت خودکار فعالیت ورزشی شما را تشخیص داده و اطلاعات را از طریق Google Fit به اپلیکیشن تندرستی مورد علاقه‌تان منتقل کند. به گفته گوگل نسخه جدید اندروید ور می‌تواند بهتر روی سلامتی و تندرستی، پیام‌رسانی و شخصی‌سازی تمرکز کند. اگرچه تعبیه چنین امکاناتی در اندروید ویر 2 یک مزیت نسبت به واچ او‍اس اپل محسوب می‌شود، با این حال هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این نسخه از پلتفرم پوشیدنی گوگل در چه زمانی در اختیار شرکت‌های سازنده سخت‌افزار قرار خواهد گرفت.

در همین راستا منابع وابسته به مانتین ویوها فاش کرده‌اند که تنها نسخه دوم ساعت هوشمند LG Watch Urbane، Huawei Watch قادر هستند نسخه پیش‌نمایش اندروید ور ۲ را دریافت نمایند، این در حالی است که می‌توان پیش‌بینی کرد مدل 2016 ساعت هوشمند موتو 360 موتورولا و Asus ZenWatch 2 هم در آینده‌ای نزدیک می‌توانند به این پلتفرم ارتقا پیدا کنند.

البته می‌توان امیدوار بود از آنچه که سخت‌افزار پیش‌نیاز برای اجرای روان اندروید ور ۲ با نسخه قبلی این پلتفرم تفاوت چندانی ندارد، به مرور زمان و تا پایان سال جاری ساعت‌های هوشمندی دیگری نیز به لیست پشتیبانی‌کننده از این پلتفرم افزوده شوند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.