گوگل از Daydream پلتفرم واقعیت مجازی خود در کنار سازندگان گوشی‌های سازگار با این فناوری رونمایی کرد

گوگل لحظاتی پیش در کنفرانس I/O 2016 از پلتفرم واقعیت مجازی جدیدی تحت عنوان Daydream رونمایی کرد.

0

قبل از شروع بایستی این نکته را یادآور شویم که اگرچه از Daydream به عنوان پلتفرم واقعیت مجازی گوگل یاد می‌شود، با این حال در واقع می‌توان از آن به عنوان نسخه ارتقا یافته کاردبورد یاد کرد که وظیفه یکپارچه‌سازی محتویات واقعیت مجازی با هدست و گوشی‌هایی با قابلیت Android VR Mode برای ارائه مفهومی‌تر تصاویر را بر عهده دارد.

مورد دیگر اینکه سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های قابل اجرا بر روی Daydream هم بایستی از ویژگی‌های خاصی بهره‌مند شود، بدین منظور در کنفرانس I/O 2016 اعلام گردید که به زودی شرکت‌های بزرگی همچون الکترونیک آرتز، یوبیسافت و نت فلیکس برای این پلتفرم محتویات عرضه خواهد کرد.

البته ناگفته نماند که برای تجربه واقعیت مجازی به سبک گوگل همچنان به یک هدست مخصوص و صد البته گوشی‌هایی مجهز به کنترلر حرکتی نیاز دارید که قرار است توسط شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی، هواوی، اچ‌تی‌سی، شیائومی، ایسوس، آلکاتل و ZTE تولید شوند. VR Mode مجموعه‌ای از بهینه‌سازی‌ها است که عملکرد اپلیکیشن‌های وی آر را بهبود می‌بخشد و توسعه‌دهندگان با بهره‌گیری از آن می‌توانند به طراحی محتویات مبتنی بر واقعیت مجازی بپردازند. در هر حال اگرچه تاکنون صحبتی از قیمت هدست و گوشی‌های مجهز به این فناوری نشده است، با این حال انتظار می‌رود نسخه اولیه پلتفرم Daydream در پاییز از سوی گوگل عرضه گردد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.