گوگل از Assistant دستیار جاه‌طلبانه و گفتگومحور خود رونمایی کرد

گوگل دقایقی پیش در کنفرانس Google I/O 2016 خود دستیار Google Assistant را معرفی کرد. این دستیار هوشمند گفتگو محور در اندروید، Google Home و برخی دیگر از اپلیکیشن‌های گوگلی فعال است تا به سوالات شما پاسخ داده و کارها را برایتان راحت‌تر کند.

0

دستیار جدید گوگل که شاید بتوان آن را نسخه تکامل یافته Google Now دانست به‌طور مستقیم با کورتانای مایکروسافت، الکسای آمازون و سیری اپل رقابت خواهد کرد و لوگوی آن نیز چهار دایره ساده به رنگ‌های لوگوی گوگل است. شما می‌توانید از دستیار گوگل سن بازیگران، نتیجه بازی‌ها، مسیر مورد نظر و یا برنامه قرارهای خودتان را بپرسید. اما شاید قدرت اصلی Google Assistant از هوشیاری آن نسبت به محتوا و نتیجه پرسش‌ها و پاسخ‌های قبلی نشأت بگیرد. پس از این‌که از گوگل پرسیدید چه‌کسی فیلم The Revenant را کارگردانی کرده می‌توانید بپرسید او چه جوایزی را دریافت کرده و یا به چه دانشگاهی رفته است؛ دستیار هوشمند گوگل حتی می‌تواند پاسخ پرسش‌های پیچیده‌تری مثل «جمعیت آمریکا زمان تأسیس ناسا چقدر بوده است؟» را نیز بپرسید.

به اعتقاد مدیرعامل گوگل ساندار پیچای Assistant یک پروژه بزرگ و جاه‌طلبانه فراتر از دستگاه‌ها و گجت‌هاست. این دستیار قرار است علاوه بر گوشی‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های اندرویدی به لطف Android Auto به خودروها و به لطف Google Home به خانه شما نیز بیاید. دستیار گوگل حاصل سال‌ها تلاش این شرکت بر روی شبکه‌های عمیق عصبی و هوش مصنوعی است که شاید بسیار هوشمندتر از رقبا عمل کند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.