اینتل در تولید آیفون 7 با اپل همکاری خواهد کرد

اگرچه تراشه‌های موبایلی اینتل در بازار وضعیت نامطلوبی را تجربه می‌کنند، با این حال منابع نزدیک به کوپرتینوها به تازگی تائید کرده‌اند که این شرکت در تولید آیفون 7 با اپل همکاری خواهد کرد.

0

البته لازم به ذکر است که همکاری اینتل و اپل در بخش تأمین مودم LTE به کار رفته در آیفون 7 خلاصه می‌شود و همچنان به نظر می‌رسد وظیفه توسعه تراشه A10 بر عهده سامسونگ و TSMC باشد.

در هر حال گزارش جدید منتشر شده در این رابطه تصریح می‌کند که مودم مورد نظر به تازگی توسط اینتل توسعه یافته و با کد داخلی XMM7480 شناخته می‌شود. این مودم قابلیت دانلود با سرعتی تا 450 مگابیت بر ثانیه و آپلود با سرعتی برابر 100 مگابیت بر ثانیه را دارد. همان‌طور که در جریان هستید سال گذشته آیفون 6 و 6 اس به مودم MDM9365 ساخت کوالکام مجهز شدند که به این محصولات امکان دانلود و آپلود با سرعت به ترتیب  300 مگابیت و  50 مگابیت بر ثانیه را می‌بخشید.

علاوه بر این برخی منابع نیز تائید کرده‌اند که 50 درصد مودم‌های LTE به کار رفته در نسل بعدی گوشی هوشمند آیفون همچنان توسط کوالکام تولید می‌شود، با این حال هنوز به طور دقیق مشخص نیست که کدام مدل (آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس) به مودمهای ساخت این شرکت تجهیز خواهند شد.

ناگفته نماند که در سوی دیگر اگر هر دو مودم ساخت کوالکام و اینتل نتوانند سرعت و کارایی باتری یکسانی را ارائه دهند، شرکت اپل بدون شک در معرض انتقاد طیف وسیعی از علاقه‌مندان به این برند قرار خواهد گرفت زیرا تا پیش از این نظر شاهد این تغییر فاحش مصرف انرژی در تراشه‌های تولیدی توسط سامسونگ و TSMC برای آیفون 6 بوده‌ایم. البته بدون شک در صورتی که اینتل بتواند ضریب کیفیت مودم‌های خود را در سطح مطلوبی در زمان عرضه آیفون 7 نگاه دارد، دور از ذهن نخواهد بود که شاید همکاری این شرکت با اپل در نسل‌های بعدی آیفون نیز همچنان ادامه پیدا کند.

cultofmac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.