سونی Xperia XA Ultra با صفحه‌نمایش 6 اینچی و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی OIS معرفی شد

همان‌طور که پیش از این خبر داده بودیم سونی تمرکز خود را بر روی گوشی‌های سری اکسپریا X خود قرار خواهد داد و امروز عضو جدیدی از این سری را با نام Xperia XA Ultra رونمایی کرده است. این فبلت میان‌رده یک مأموریت اصلی دارد و آن هم گرفتن تصاویر سلفی با کیفیت فوق‌العاده است.

0

اکسپریا XA Ultra جدیدترین عضو سری اولترا بوده که از صفحه‌نمایشی 6 اینچی با وضوح 1080p استفاده می‌کند. این صفحه‌نمایش تراکم پیکسلی برابر 367 پیکسل بر اینچ دارد که شاید در حد پرچم‌داران نباشد اما مسلماً برای استفاده عادی کافیست. مانند اکثر گوشی‌های سری اولترا صفحه‌نمایش این‌گوشی نیز در دو طرف خود هیچ حاشیه‌ای نداشته تا عرض دستگاه تاحد امکان کمتر شده و کار کردن با آن آسان شود.

Xperia-XA-Ultra-Gold

Xperia XA Ultra از چیپست میان‌رده مدیاتک Helio P10 در کنار سه گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. این چیپست دارای 8 هسته Cortex-A53، پردازنده گرافیکی Mali-T860MP2 و مودم 4G با پشتیبانی از LTE Cat.6 می‌باشد. سونی این گوشی را با 16 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌کند که البته می‌توانید ظرفیت آن را با کارت حافظه microSD افزایش دهید.

Xperia-XA-Ultra-camera

دوربین پشتی و جلویی هر دو به فلش‌های LED مجهز شده‌اند. وضوح دوربین پشتی 21.5 مگاپیکسل بوده که با فناوری فوکوس هیبریدی (Phase Detection+Contrast) می‌تواند به سرعت روی سوژه‌ها فوکوس کند. اما تمرکز اصلی روی دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است که نمونه تصاویر فوق‌العاده آن را از گوشی‌های سری Xperia X دیده بودیم. این‌بار سونی حتی این دوربین را به لرزش‌گیر اپتیکال OIS نیز مجهز کرده تا تصاویر در نور کم یا ویدئوها نیز عالی‌تر از گذشته باشند. به این ترتیب اچ‌تی‌سی 10 دیگر تنها گوشی با دوربین سلفی OIS نخواهد بود.

Xperia-XA-Ultra-Black

سونی مانند گذشته ادعا می‌کند Xperia XA Ultra می‌تواند با یک‌بار شارژ تا دو روز را دوام بیاورد و به لطف فناوری شارژ سریع با 10 دقیقه شارژ می‌توانید 5.5 ساعت با گوشی کار کنید. Xperia XA Ultra قرار است در سه رنگ مشکی، سفید و طلایی لیمویی تیرماه به بازار عرضه شود اما در مورد قیمت آن هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.