آلفابت بار دیگر به صدر جدول باارزش‌ترین شرکت‌های جهان بازگشت

اگر به خاطر داشته باشید روز گذشته خبری مبنی بر سعود اپل به رتبه با ارزش‌ترین برند جهان بر اساس رده‌بندی مجله Forbes را اعلام کردیم. اگرچه این خبر در دقایق اولیه باعث شادمانی علاقه‌مندان به برند اپل گردید، با این حال تنها چند ساعت پس از آن ارزش سهام کوپرتینوها در بورس با سقوطی آزاد به پله 90 دلاری رسید و بدین ترتیب عملاً بار دیگر این آلفابت بود که لقب ارزشمندترین کمپانی جهان را تصاحب کرد.

0

با توجه به ارزش هر برگ سهام 90 دلاری اپل، به طور کلی این شرکت اکنون در بازار 494 میلیارد دلار ارزش‌گذاری می‌شود و این در حالی است شرکت مادر گوگل یا همان آلفابت با سرمایه 498 میلیارد دلاری گوی سبقت را در جدول باارزش‌ترین شرکت‌های جهان با اختلاف 4 میلیارد دلاری از کوپرتینوها بوده است.

البته این کاهش ارزش سهام ناشی از عملکرد ضعیف اپل از ابتدای سال 2016 بوده است. با نگاهی به آمار منتشر شده فصل گذشته مالی اپل، مشخص می‌شود که درآمد کلی کوپرتینوها در این دوره، 13 درصد در قیاس با دوره مشابه در سال پیش افت کرده و  این در حالی است که سود عملیاتی آن نیز مشمول 15 درصد کاهش ربوده است.

بدون شک گوشی آیفون نقش به سزایی در افزایش ارزش اپل داده است. روند نزولی ارزش سهام این شرکت از روز انتشار گزارش مالی سه‌ماهه نخست 2016 این شرکت آغاز شده است و جمعه گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسید.

بر این اساس شرکت مذکور از ابتدای سال جاری میلادی درآمدی بالغ بر 50.6 میلیارد دلار داشته که از این مبلغ، 10.6 میلیارد دلار سود خالص بوده است. در هر حال اگر اوضاع همچنان با روند کنونی به ضرر اپل پیش برود، به نظر نمی‌رسد که آیفون 7 نیز بتواند به وضعیت نابسامان این شرکت در بازاری که روزبه‌روز در حال تسخیر شدن توسط گوشی‌های اندرویدی است کمک شایانی نماید.

macrumors

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.