پشتیبانی از حسگر اثر انگشت به زودی به ویندوز ۱۰ موبایل خواهد آمد

حدود پنج ماه از زمان معرفی نسخه جدید پلتفرم موبایلی مایکروسافت موسوم به ویندوز 10 موبایل می‌گذرد و ردموندی‌ها از آن زمان هر ماه قابلیت‌های جدید را در قالب بسته‌های به‌روزرسانی رداستون به آن افزوده‌اند. در همین رابطه نیز امروز اسنادی توسط چند توسعه‌دهنده این شرکت به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد پشتیبانی از حسگر اثر انگشت به زودی به ویندوز ۱۰ موبایل خواهد آمد.

0

پرچم‌داران جدید مایکروسافت یعنی لومیا 950 و 950 ایکس ال هر دو به سنسور تشخیص قرنیه مجهز شده‌اند که با بهره‌گیری از قابلیت ویندوز هلو موبایل می‌توان از آن در جهت احراز هویت برای باز کردن قفل صفحه‌نمایش و یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده کرد.

در همین حال مایکروسافت در نظر دارد در قالب بسته به‌روزرسانی رداستون 1 که در تابستان عرضه خواهد شد، پشتیبانی از سنسور اثرانگشت را به این سیستم‌عامل بیفزاید تا تولیدکنندگان سخت‌افزار نیز بتوانند محصولات خود را به سایر روش‌های بیومتریک برای احراز هویت مجهز کنند.

البته ناگفته نماند که در حال حاضر پرچم‌دار HP Elite x3 در کنار بهره بردن از سیستم تشخیص چهره، به سنسور اثرانگشت نیز تجهیز شده است که به نظر می‌رسد اچ‌پی در این محصول از سیستم تشخیص هویت اختصاصی استفاده کرده است. در هر حال به نظر می‌رسد این اقدام مایکروسافت هم فضا را برای استفاده تولیدکنندگان سخت‌افزار مبتنی بر ویندوز 10 موبایل به منظور تجهیز محصولات خود به سنسور انگشت فراهم می‌کند و هم شرایط استفاده از این قابلیت را برای گوشی رؤیایی سرفیس فون به ارمغان می‌آورد.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.