دولت کره‌جنوبی اولین مرکز شتابدهی برای استارتاپ‌های جهانی را افتتاح کرد

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کره جنوبی در تازه‌ترین اقدام خود در جهت پشتیبانی از ایده‌های نوپا، اولین مرکز شتابدهی برای استارتاپ‌های جهانی را تأسیس کرد.

1

مرکز شتابدهی استارتاپ‌های جهانی کره جنوبی موسوم به K-Startup، با هدف تقویت اکوسیستم کارآفرینی و شتابدهی به رشد استارتاپ­های نوپا فعالیت خود را با حمایت مستقیم وزارت علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه‌ریزی آینده این کشور و همکاری چند شرکت خصوصی همچون  SparkLabs، DEV Korea و ActnerLab کار خود را آغاز کرده و ۲۵ خردادماه قرار است به ارائه سرویس‌دهی بپردازد.

طبق اظهار نظر سخنگوی وزارت MSIP کره جنوبی آقای چانگ یانگ او، برای اولین بار دولت کره در سال 2013 متعهد شد که برای حمایت یک کسب و کار محلی مبلغ 2 میلیارد دلار اختصاص دهد. پس از موفقیت آن پروژه وزارت علوم فناوری اطلاعات تصمیم گرفت بزرگ‌ترین مرکز شتابدهی برای استارتاپ‌های جهانی را تحت عنوان K-Startup ایجاد نماید.

استارت آپ، معمولاً به یک سازمان موقت که متشکل از چند کارآفرین است گفته می‌شود که با هدف بررسی صحت و میزان کارایی فرضیات مدل کسب و کار شکل می‌گیرد و به محض یافتن مدل درست و مورد نیاز بازار، تغییر شکل داده و به یک شرکت تبدیل می‌شود. به نظر می‌رسد دولت کره جنوبی خواهان ایجاد فضایی شبیه به دره سیلکون ولی برای کسب و کارهای کوچک است که در آن ایده‌های بزرگ فناوری شکل می‌گیرند و در فاصله زمانی کوتاه به واقعیت تبدیل می‌شوند.

بر این اساس در مدت زمان سه ماه پس از راه‌اندازی K-Startup، پیش‌بینی می‌شود که حدود 40 استارتاپ نوپا مورد حمایت این نهاد قرار گیرند که توسط شرکت‌های ناظری همچون سامسونگ، ال‌جی Kakao و Naver انتخاب خواهند شد. عمده مخاطبین این مرکز، متخصصین و صاحبان ایده و کارآفرینان هستند و قصد ایجاد یک استارتاپ یا آموختن روش شرکت سازی را دارند.

بدین ترتیب در سه ماه اول آغاز به کار این مرکز به هر استارتاپ مبلغ 33,000 دلار اختصاص خواهد یافت و پس ارزیابی نهایی به ترتیب به 4 کسب و کار برتر بار دیگر مبالغ 6,000 تا 100,000 دلار دیگر کمک خواهد شد. در همین راستا قرار است با بودجه کلان 66 میلیارد دلاری دولتی، دو منطقه پانجیو Pangyo و Seongnam، به سیلیکون ولی کره جنوبی تبدیل شوند که این موضوع منجر به حمایت از راه‌اندازی شرکت‌های نوپای فناوری و ایجاد یک قطب آی‌تی در منطقه می‌شود تا به‌این‌ترتیب هم به استارتاپ‌های داخلی و هم خارجی کمک شود.

techcrunch

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مجتبی حسینی می‌گوید

    سلام خواهشمندم محبت فرمایید هنگام ارسال ایده ها مرا نیز مورد لطف و عنایت خود قرار دهید
    سپاسگزارم سید مجتبی حسینی جوادی