اپل دوباره به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان معرفی شد

بر اساس آخرین گزارشی که مجله معتبر فُربز (Forbes) منتشر کرده است، اپل باز هم به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان معرفی شد.

0

در سه ماهه اول سال جاری میلادی بخت با اپل یار نبوده و آیفون، آی‌پد و کامپیوترهای سری مک این شرکت نتوانسته‌اند آن‌گونه که باید و شاید با فروش بالای خود توقع مدیران اپل را برآورده کنند، اما باز هم این رکود مانع قرار گرفتن اپل در صدر جدول با ارزش ترین برند‌های جهان نشد.

به این ترتیب اپل برای ششمین سال پیاپی توانست عنوان با ارزش‌ترین برند جهان را از آن خود کند و از شرکت‌های گوگل و مایکروسافت پیشی بگیرد. بر اساس گزارش منتشر شده از جانب فوربز، برند اپل ۱۵۴.۱ میلیارد دلار ارزش دارد، این میزان ۶ درصد نسبت به سال گذشته میلادی رشد داشته است. بد نیست بدانید برند گوگل ۸۲.۵ میلیارد دلار ارزش دارد و با این حساب می‌توان گفت در حال حاضر ارزش برند اپل دو برابر گوگل است.
Apple-Most-Valuable-Brand-2016-Forbes
در این جدول پس از اپل شاهد حضور گوگل و مایکروسافت هستیم، در رده‌های بعدی هم کوکاکولا، فیس‌بوک، تویوتا، آی‌بی‌ام، دیزنی، مک‌دونالد، جنرال موتورز، سامسونگ، آمازون، AT&T، بی‌ام‌دابلیو و سیسکو در مقام‌های بعدی قرار دارند.

شرکت Hermès که با اپل در ساخت اپل‌واچ همکاری دارد در این جدول مقام چهل و هشتم را از آن خود کرده است. برند‌ خوشنامی نظیر اینتل در رتبه هفدهم قرار دارد، اپراتور Verizon مقام بیست و یکم را از آن خود کرده، اچ‌پی‌در رده سی و هشتم برند‌های با ارزش دنیا قرار دارد، سونی در مکان هفتاد و ششم دیده می‌شود، نت‌فلیکس رتبه هفتاد و نهم را داراست و T-Mobile در رده نود و سوم جا خوش کرده است.

سهام اپل نسبت به سال گذشته در همین زمان ۳۰ درصد کاهش داشته است اما این امر جلو سودآوری این شرکت را نگرفته است و ارزش کلی سهام این شرکت بیشتر از ۵۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. جالب اینجاست که ارزش سهام شرکت Alphabet که از چندین شرکت بزرگ تشکیل شده و به نوعی شرکت مادر گوگل به حساب می‌آید نیز دست کمی از اپل ندارد و پابه‌پای اپل رشد دارد.

در پایان باید گفت با توجه به شرایط بازار آی‌تی بعید به نظر می‌رسد شاهد تغییر چندانی در لیست با ارزش‌ترین برند‌های جهان در سال آینده باشیم.

macrumors.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.