گزارش مالی جدید اچ‌تی‌سی از ادامه روند ضرر و زیان این شرکت خبر دارد

بر کسی پوشیده نیست که اچ‌تی‌سی اوضاع مالی خوبی ندارد، ظاهرا روند ضررهای این شرکت بزرگ تایوانی ادامه دارد و گزارش مالی جدید این شرکت از ادامه روند ضرر و زیان اچ‌تی‌سی حکایت دارد.

0

اچ‌تی‌سی گزارش نهایی سه ماهه اول سال جاری میلادی خود را منتشر کرده است و بر اساس این آمار و ارقام در سال ۲۰۱۶ این شرکت ۱۴۸ میلیون دلار کاهش سود عملیاتی داشته و نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد افت کرده است. سال گذشته قرار بود اچ‌تی‌سی One M9 کار و کاسبی اچ‌تی‌سی را تکان بدهد اما از بد روزگار این گوشی بازتابی منفی برای اچ‌تی‌سی به دنبال داشت و نتوانست به افزایش سود این شرکت تایوانی کمک کند. امسال نیز اچ‌تی‌سی هر چه در چنته داشت برای گوشی HTC 10 خرج کرد و انصافا پرچمدار درجه یکی روانه بازار کرده است؛ اما باز هم بعید به نظر می‌رسد که این پرچمدار خوش قد و بالا بتواند سود چندانی عاید اچ‌تی‌سی کند و این شرکت را از این وضع درآورد.

از طرف دیگر اچ‌تی‌سی سرمایه زیادی برای هدست واقعیت مجازی HTC Vive انجام داده و امید دارد از این بازار جدید بتواند سود شایانی به جیب بزند. به همین منظور آقای چر وانگ، مرد شماره یک اچ‌تی‌سی، چندی پیش رسما اعلام کرد که فناوری واقعیت مجازی برای اچ‌تی‌سی از تولید گوشی‌های موبایل هوشمند ارزش بیشتری دارد. در این بین همان‌گونه که اشاره شد HTC 10 نیز از لحاظ طراحی و سخت‌افزار توانست نظر بیشتر منتقدین را به خود جلب کند، پرچمداران گذشته اچ‌تی‌سی از قسمت دوربین ضعف داشتند؛ اما HTC 10 این ضعف را با دوربین تمام عیار خود جبران کرد.

ذکر این نکته نیز لازم است که سود آوری HTC 10 شامل آمار ضرر سه ماهه اول اچ‌تی‌سی نمی‌شود و چه بسا این پرچمدار جدید بتواند دردی از درهای اچ‌تی‌سی دوا کرده و سود قابل توجهی روانه جیب این شرکت خوشنام تایوانی کند. از طرف دیگر در این گزارش منتشر شده شاهد آمار فروش هدست واقعیت مجازی HTC Vive نیز نیستیم و با توجه به امیدی که اچ‌تی‌سی به این هدست تازه نفس خود دارد امید می‌رود گزارش‌های آماری بعدی این شرکت تغییر مثبتی داشته باشد.

در پایان به این نکته نیز باید اشاره کرد که شایع شده اچ‌تی‌سی قرار است دو مدل گوشی جدید نکسوس برای گوگل بسازد، با این حساب چه بسا اسم و رسم نکسوس بتواند نظر طرفداران گوشی‌های اندرویدی را نسبت به گوشی‌های اچ‌تی‌سی تغییر دهد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد باز هم باید گفت اچ‌تی‌سی برگ‌های برنده زیادی در دست ندارد و امیدواریم با اتخاذ سیاست درست از این اوضاع آشفته مالی به سلامت بیرون بیاید.

androidauthority.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.