ال‌جی و سامسونگ هر دو بر روی ساخت یک اکوسیستم واقعیت مجازی تمرکز کرده‌اند

در حالی که از سامسونگ و ال‌جی در اکثر کشورهای در حال توسعه به عنوان دو تولیدکننده لوازم‌خانگی برتر یاد می‌شوند، با این حال جالب است که بدانید این دو شرکت کره‌ای همواره مشغول کار بر روی فناوری‌های نسل آینده هستند.

0

بدون شک هرگاه که فناوری تازه‌ای معرفی می‌شود، شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار نیز با بهره‌گیری از آن سعی می‌کنند کسب‌وکار خود را رونق بخشند. به عنوان مثال تا چند سال پیش استفاده از سنسور تشخیص قرنیه در گوشی‌های هوشمند تنها در فیلم‌های هالیوودی قابل درک بود، با این حال از ابتدای سال جاری میلادی چندین و چند گوشی هوشمند با همین قابلیت راهی بازار شده‌اند.

در همین راستا نیز ال‌جی و سامسونگ که طی چند سال اخیر در کنار تولید طی وسیعی از لوازم‌خانگی به سوی عرضه گوشی‌های هوشمند نیز روی آورده‌اند، با درک این مطلب که بازار این محصول نیز کم‌کم رو به اشباع شدن پیش می‌رود، هر دو بر روی ساخت یک اکوسیستم واقعیت مجازی تمرکز کرده‌اند.

البته بسیاری از تحلیل گران نیز بر این عقیده‌اند که فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در ده سال آینده به بزرگ‌ترین پلتفرم برای گجت‌های هوشمند نسل آینده تبدیل خواهند شد. در واقعیت افزوده معمولاً چیزی کم نمی‌شود بلکه فقط اضافه می‌شود. همچنین واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه ساز، دنیای واقعی را کاملاً شبیه‌سازی می‌کند. در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیهٔ عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته شده توسط کامپیوتر هستند؛ اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده‌اند.

در هر حال به نظر می‌رسد ال‌جی و سامسونگ که خود این روزها به یکی از پیشگامان حوزه واقعیت مجازی تبدیل شده‌اند در نظر دارند یک اکوسیستم برای گجت‌هایی با فناوری مذکور تولید نمایند. لازم به یادآوری است که سامسونگ تا پیش از این با تولید سری هدست های واقعیت مجازی Gear VR و یا دوربین VR camera پا به این عرصه نهاده و ال‌جی نیز به تازگی از چند محصول همچون LG 360 Cam و یا LG 360 VR در همین راستا پرده برداشته است.

در حالی که هر یک از دوربین‌های VR camera و یا LG 360 VR بر اساس قابلیت‌های تعریف شده می‌توانند تصاویری با قابلیت تماشا در هدست های واقعیت مجازی تولید و بر روی یوتیوب بارگذاری نمایند، با این حال به نظر می‌رسد این دو شرکت کره‌ای در یک همکاری تنگاتنگ مشغول آماده‌سازی یک سیستم مدیریت محتوا برای دستگاه‌های سازگار با فناوری واقعیت مجازی هستند.

البته به نظر می‌رسد سامسونگ در این راه با چند شرکت فعال در عرضه مذکور همچون فیس‌بوک و Oculus که تولیدکننده هدست های واقعیت مجازی Oculus Rift می‌باشد هم همکاری می‌کند. در همین حال سامسونگ در نظر دارد مراسمی را تابستان پیش رو با محوریت تجاری‌سازی فناوری واقعیت مجازی برگزاری نماید که در آن کاربران قادر خواهند بود با محصولات تولیدشده توسط Gear 360 VR تعامل برقرار کنند.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.