آموزش: چگونه تمام پسوردهای خود را به صورت خودکار تغییر دهیم؟

به خاطر سپردن تمام رمزها برای افرادی که ممکن است ساعت‌ها در طول شبانه روز با سرویس‌های مختلف اینترنتی سروکار داشته باشند عملاً کار غیر ممکنی است، از این رو ما را در ادامه در فارنت همراهی کنید تا با یکدیگر با دو برنامه کاربردی که امکان مدیریت یکپارچه پسوردها را امکان‌پذیر می‌کنند آشنا شویم.

0

به خاطر سپردن رمز عبور اکانت‌های اینترنتی یکی از دغدغه‌هایی است که اکثر کاربران همیشه وقت آنلاین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و حال اینکه اگر فایل حاوی این پسوردها حذف و یا برملا شود تازه نوبت به افسوس خوردن فرا می‌رسد.

چاره کار استفاده از برنامه‌های مدیریت پسورد است که امکان دسترسی به پسوردها را در هر لحظه و بر روی هر گجت هوشمندی امکان‌پذیر می‌کند. ما در این آموزش دو برنامه Dashlane و LastPass را مد نظر قرار داده‌ایم که علاوه بر امکان مدیریت پسوردها، قابلیت تغییر همگی آن‌ها به صورت همزمان را هم در اختیارتان قرار می‌دهند.

lastpass امکان بسیار عالی و متفاوتی برای کاربر ایجاد می‌کند زیرا اطلاعات شخصی، رمز‌های عبور، فرم‌ها، یادداشت‌ها و … را بر روی سرور‌های قوی و امن خود به‌روزرسانی می‌کنند. این کار باعث می‌شود که کاربر بتواند از ابزار‌های متفاوت این سرویس برای مدیریت آنلاین در پنل کاربر، استفاده از پلاگین‌های مرورگر و یا برنامه‌های  متفاوت برای هر نوع سیستم‌عامل  و حتی ابزار‌های قابل‌حمل مانند تلفن همراه و تبلت به‌صورت یکپارچه شده و هماهنگ استفاده کند.

lastpassautomaticpassword-100659534-large

خوشبختانه همان‌طور که گفته شد lastpass به صورت افزونه بر روی انواع مرورگرها و یا اپلیکیشن موبایلی یا دسکتاپی قابل دسترس می‌باشد. در هر حال ابتدا نیاز است که یک حساب کاربری در قسمت My LastPass ایجاد نموده و سپس اکانت‌های مورد نظر را با ذکر رمز عبور هر یک وارد نمایید. حال کافی است برای تغییر  تمام پسوردها به صورت خودکار بار دیگر به بخش My LastPass Vault رفته و سپس گزینه Auto Change Password را پس از برگزیدن اکانت‌هایی که مایل هستید رمز عبور آن‌ها تغییر نماید را انتخاب نمایید. شما می‌توانید با یک رمز اصلی، کل پایگاه داده‌های نرم‌افزار را رمزگذاری کنید.

dashlandpasswordchanger-100534900-large

اگر از نسخه دسکتاپ Dashlane نیز استفاده می‌نمایید، پس از باز کردن صفحه اصلی مسیر Passwords > Password Changer را دنبال کرده و سپس لیست اکانت‌هایی که مایل هستید رمز عبور آن‌ها تغییر پیدا کنند را یک‌به‌یک انتخاب نمایید. البته به یاد داشته باشید که هر دو سرویس مورد بحث توانایی ساخت پسورد و تغییر خودکار تمامی پسوردهای شما را با بالاترین سطح امنیت دارا می‌باشند، با این حال اگر ممکن است از آن‌ها بر روی سیستم‌های غیر امن استفاده کنید بهتر است به صورت دستی رمز عبور را هرچند وقت یک بار تغییر دهید.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.