ارزش سهام اپل به پایین ترین سطح خود طی 52 هفته اخیر رسید

اگرچه آخرین گزار شمالی ارائه شده از سوی اپل نشان می‌دهد سود عملیاتی فروش آیفون‌های نسل جدید این شرکت به بیش از هر زمان دیگری رسیده است، با این حال در آخرین روز معاملات بروس وال‌استریت، ارزش سهام کوپرتینوها به پایین‌ترین حد خود طی 52 هفته اخیر رسید!

1

بر این اساس ارزش هر برگ سهام شرکت اپل هفته گذشته با افتی قابل توجه به 91.85 دلار رسید که پایین‌ترین رقم طی 52 هفته اخیر محسوب می‌شود!

روند نزولی ارزش سهام این شرکت از روز انتشار گزارش مالی سه‌ماهه نخست 2016 این شرکت آغاز شده است و جمعه گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسید. بر این اساس شرکت مذکور از ابتدای سال جاری میلادی درآمدی بالغ بر 50.6 میلیارد دلار داشته که از این مبلغ، 10.6 میلیارد دلار سود خالص بوده است.

با نگاهی به آمار منتشر شده فصل گذشته مالی اپل، مشخص می‌شود که درآمد کلی کوپرتینوها در این دوره، 13 درصد در قیاس با دوره مشابه در سال پیش افت کرده و  این در حالیست که سود عملیاتی آن نیز مشمول 15 درصد کاهش بوده است. بدون شک گوشی آیفون نقش به سزایی در افزایش ارزش اپل داده است. برای یادآوری بد نیست بدانید که در روز معرفی اولین نسخه از آیفون توسط استیو جابز، هر برگ سهام این شرکت با قیمت 12.6 دلار داد و ستد می‌شد، با این حال در تاریخ  29 ژوئن همان سال، یعنی زمانی که اولین آیفون وارد بازار شد، ارزش سهام اپل به 16.05 دلار رسید. این روند ارزش سهام در تابستان سال 2015 به بالاترین حد خود یعنی پله 132.97 دلاری رسید.

aapl

آخرین باری که ارزش سهام این شرکت به میزانی کمتر از مبلغ روز گذشته رسیده در تابستان سال 2014 با قیمت 90.77 دلار بوده است. البته ناگفته نماند که در آن زمان ارزش کلی سهام اپل رو به رشد بوده است، با این حال تغییر و تحولات هفته گذشته به شدت سهام‌داران این شرکت را نگران کرده است تا جایی که یکی از اصلی‌ترین سهام‌داران، سهم خود را به ارزش 2 میلیارد دلار واگذار کرده است. وی دلیل اصلی کاهش ارزش سهام اپل طی چند وقت اخیر  را ممانعت دولت چین از فعالیت آزادانه این شرکت در کشور آسمانی می‌داند.

در سوی دیگر اگرچه اپل هم‌اکنون با دارایی 502.74 میلیارد دلاری به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان شناخته می‌شود، با این حال برخی تحلیل گران بورس بر این عقیده‌اند که وقت آن است سکان هدایت این شرکت از تیم کوک به دست فردی منسجم‌تر سپرده شود.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Meysam Rezaei می‌گوید

    درود بر شما
    ممنون و سپاسگزار براى پیام رسانى درستتون

    موفق باشید