پهپاد گران‌قیمت خود را با این چتر نجات از یک سقوط فاجعه‌بار نجات دهید!

پهپادها در کنار امکانات و ویژگی‌هایی منحصر به فردی که دارند، از قیمت گزافی نیز برخوردارند و به همین منظور شاهد ابداع چتر نجاتی هستیم که پهپادها را از سقوط و نابودی نجات می‌دهد.

0

پهپادها سلانه سلانه راه خود را در میان علاقه‌مندان فناوری‌های جدید باز می‌کنند، جالب اینجاست که با تمام امکانات هوشمند و پیچیده‌ای که پهپادها از آن بهره می‌برند باز هم اگر دچار حادثه شده و سقوط کنند احتمال خرابی و صدمه دیدن آنها زیاد است. اینجاست که شاهد ساخت چتر نجات جدیدی هستیم که در صورت خرابی، پهپاد را صحیح و سالم به زمین می‌رساند.

این چتر نجات که ساخت شرکت Parazero است به بالای پهپاد متصل می‌شود و به چیپست هوشمندی مجهز است که سقوط پهپاد را به صورت هوشمند شناسایی کرده و باعث باز شدن چتر پهپاد می‌شود. جالب اینجاست که در این راه حل ارائه شده برای نجات پهپاد در حال سقوط، ابعاد پهپاد‌های مختلف در نظر گرفته شده است و به این ترتیب برای پهپاد‌های کوچک‌تر با وزنی حدود دو کیلوگرم چتر نجات کوچکتری نیز در نظر گرفته می‌شود، لازم به ذکر است که حتی پهپادهای با سرنشین نیز به این چتر نجات هوشمند مجهز می‌شوند.

بد نیست بدانید این چتر نجات حدود دو ماه پیش رونمایی شده است؛ اما اخیرا شاهد ویدئوهای آن در یوتیوب هستیم. از قرار معلوم شرکت ParaZero فکر همه چیز را در این چتر نجات کرده و کاربر قادر است سرعت به زمین افتادن پهپاد را با استفاده از این چتر از ۳ تا ۶ متر در ثانیه تنظیم کند، این شرکت تاکید دارد که تنظیم سرعت برخورد با زمین توسط این چتر در ارتفاع بسیار پایین نیز میسر است.

به این ترتیب در مناطق شهری و شلوغ نیز می‌توان روی فرود آمدن پهپاد بوسیله این چتر نجات به راحتی حساب باز کرد. لازم به ذکر است با توجه به سرعت ۳ متر در ثانیه که توسط شرکت سازنده برای برخورد پهپاد بوسیله این چتر نجات محاسبه شده است پیش‌بینی می‌شود پس از برخورد پهپاد با زمین باز هم صدمات جزئی به آن وارد شود.

در حال حاضر به غیر از این اطلاعات، خبری از قیمت و زمان عرضه چتر نجات هوشمند پهپاد به میان نیامده است؛ اما انتظار داریم با محصول نه چندان ارزان قیمتی طرف باشیم.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

بدون دیدگاه
  1. محسن می‌گوید

    سلام
    محسن هستم ،من. می‌توانم انواع چترهای پهپاد راطراحی وبسازم اگر کسی خواست اعلام کند