خالقان سیری اپل به دنبال معرفی یک دستیار شخصی جدید هستند

چند سالی می‌شود که از شرکت Viv Labs خبری نشنیده‌ایم، اما طبق گزارشی تازه از واشینگتن پست این شرکت از روز دوشنبه نسل بعدی دستیار مجهز به هوش مصنوعی را آغاز خواهد کرد. یک علت برای توجه کردن به این خبر، آخرین پروژه‌ای که توسط مؤسسان این کمپانی یعنی آقایان Dag Kittlaus، Adam Cheyer و Chris Brigham توسعه داده‌شده است؛ یک قابلیت کوچک به نام سیری.

0

بنا به گزارش واشینگتن پست حالا یک‌سوم تیم سیری در Viv برای محقق ساختن رؤیا بزرگ‌تری ازآنچه یک دستیار هوشمند قادر به انجام دادنش است هستند. کاری بزرگ‌تر و بیشتر ازآنچه که تابه‌حال از سیری اپل دیده‌ایم.

قرار است Viv به‌عنوان یک سیستم باز ساخته شود، بیشتر شبیه به سیری قبل از اینکه توسط اپل در 2010 خریداری شود. در حال حاضر قابلیت‌های آن شامل برنامه‌ها و سرویس‌هایی نظیر Uber، FTD، SeatGuru و GrubHub می‌شود. مثال‌های ذکرشده برای کاربرد این دستیار هوشمند شامل سفارش دادن یک پیتزا از دومینو می‌شود که در آن دیگر نیازی به برقراری تماس یا حتی باز کردن یک برنامه نیست. Viv می‌تواند هر چیز ضروری مثل نوع پیتزا یا حتی جایی که از آن پیتزا را باید سفارش دهد را متوجه شود. می‌تواند موضوع موردنظر کاربرش را با گفت‌وگویی طبیعی و انسانی درک کند.

گوگل، مایکروسافت، اپل، آمازون، فیس‌بوک و دیگر ابرقدرت‌های تکنولوژی در حال حاضر برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما آماده هستند، اما هدف برنامه Viv این است که از اپ‌استورها، محدودیت‌های دستگاه یا حتی پنجره‌ی یک مسنجر گذر کند. بنا به خبر واشینگتن پست تا الآن گوگل و فیس‌بوک برای به دست آوردن این دستیار هوشمند تلاش کرده‌اند و اگر همه‌چیز آن‌طور که انتظار می‌رود پیش رود، تلاش‌های دیگری برای خریداری آن نیز صورت خواهد گرفت.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.