اپرا قابلیت حذف تبلیغات را به مرورگر دسکتاپ و موبایل خود آورد

برای حذف تبلیغات مزاحم اینترنتی معمولاً از افزونه‌ها استفاده می‌کنیم اما اپرا به‌تازگی نسخه 37 مرورگر خود را برای دسکتاپ و موبایل با قابلیت حذف تبلیغات و اشغال کمتر حافظه رم منتشر کرده است.

0

قابلیت حذف تبلیغات که پیش از این در نسخه توسعه‌دهندگان اپرا عرضه شده بود حالا برای همگان در نسخه 37 اپرا قابل دانلود است. اپرا ادعا می‌کند حذف تبلیغات بدون نیاز به افزونه‌های جانبی باعث افزایش سرعت مرور وب شده و همچنین منابع کمتری از سیستم را نیز درگیر خواهد کرد.

opera-adblock

حذف کننده تبلیغات به‌صورت پیش‌فرض در اپرا غیرفعال است اما می‌توانید با مراجعه به تنظیمات آن را فعال کنید. اپرا همچنین یک ابزار برای مقایسه سرعت بارگذاری صفحات پیش و بعد از فعال کردن این ویژگی را عرضه کرده است.

اپرا تنها شرکتی نیست که قصد دارد با این ویژگی کاربران را به سوی خود جذب کند. در سال 2015 اپل قابلیت حذف تبلیغات را به iOS 9 و سافاری آورد و پس از آن افزونه‌ها و اپلیکیشن‌های فراوانی برای این‌کار به اپ‌استور سرازیر شدند. سامسونگ نیز چندماه پیش مرورگر اندرویدی خود را به این ویژگی مجهز کرد و مدیرعامل سابق موزیلا نیز یک مرورگر ویژه برای حذف تبلیغات درکنار حمایت مالی اسپانسرها ارائه کرد.

opera-memory-usage

اپرا همچنین در وب‌سایت خود تصویری برای مقایسه میزان اشغال حافظه رم منتشر کرده که همان‌طور که می‌بینید اپرا با قابلیت جدیدش کمترین مصرف را به خود اختصاص داده است. درحال حاضر اپرا از رقبایی مانند کروم، سافاری، اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس عقب‌تر است اما ویژگی‌های و بهبودهای اخیر این مرورگر باعث شده تا کاربران شانس دوباره‌ای به این مرورگر بدهند. شاید وقت آن رسیده تا شما هم یک‌بار دیگر اپرا را امتحان کنید.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.